معاون آموزشی وزارت بهداشت:

۲۰ هزار مراقب سلامت در مدارس داریم

710 نفر در رشته مراقب سلامت در 14 دانشگاه در حال تحصیل‌اند

معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به فعالیت حدود ۲۰ هزار مراقب سلامت در مدارس کشور اشاره کرد و از فعالیت ۲۸ دبیرستان بهیار در مناطق محروم خبر داد.
به گزارش ایرنا، ابوالفضل باقری‌فرد در اولین نشست مراقبین سلامت که در ستاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  برگزار شد، گفت: فارغ التحصیلان این دبیرستان‌ها تمامی امور مربوط به سلامت و کنترل بهداشت جمعیت مناطق محروم را انجام می‌دهند.
وی خاطرنشان کرد: هر کاری که در مدرسه انجام دهیم سرمایه‌گذاری است. وزارت بهداشت ارتباط خوبی با آموزش و پرورش دارد و برنامه‌های خوبی در دست اقدام است.
باقری‌فرد اظهار داشت: حدود ۲۰ هزار مراقب سلامت در مدارس هستند که وظیفه کنترل سلامت دانش‌آموزان را دارند. از آنجا که این مراقبان دارای مدرک تحصیلی در رشته‌هایی مثل مامایی، بهداشت و تربیت بدنی هستند، برای تخصصی شدن این حرفه سال گذشته رشته‌ای با عنوان کارشناسی مراقب سلامت را تعریف کردیم و اکنون در ۱۴ دانشگاه، ۷۱۰ نفر مشغول به تحصیل در این رشته هستند.
وی گفت: مدارس ما به دانش‌آموختگان در رشته‌های گفتارسنجی و شنوایی‌سنجی نیاز دارند. معتقدیم ریشه بسیاری از مشکلات سلامت جامعه در مدارس است که باید از این مکان آموزشی کنترل آغاز شود و به معنای واقعی پیشگیری صورت گیرد.

 

 

جستجو
آرشیو تاریخی