رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها:

ازدواج‌های دانشجویی تا ۹۴ درصد پایدارند

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با تأکید بر اینکه ازدواج دانشجویی از ۹۴ درصد پایداری و مانایی برخوردار است، از آغاز نام‌نویسی در بیست و ششمین دوره ازدواج دانشجویی خبر داد.
به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام و‌المسلمین مصطفی رستمی، دیروز در نشست خبری بیست و ششمین دوره ازدواج دانشجویی و مراسم رونمایی از پوستر این دوره افزود: به طور حتم اهمیت ازدواج این جمعیت جوان که بسیاری از آنها در حال علم آموزی هستند و در سنین ازدواج قرار دارند، تشکیل خانواده، تحکیم بنیادهای اجتماعی و تعالی خود است که البته رشد جمعیت را نیز به دنبال خواهد داشت.
وی با اشاره به تجربیات به دست آمده در طول برگزاری بیست و پنج دوره ازدواج دانشجویی و انجام یک کار پژوهشی و مطالعاتی در بین زوج‌های دانشجو که در ۱۲ سال گذشته ازدواج کرده‌اند، تصریح کرد: با وجود برخی تبلیغات منفی و بر اساس اعلام سازمان ثبت احوال، بیش از ۹۴ درصد ازدواج‌های دانشجویی موفق و از مانایی و پایداری برخوردار بوده اند.
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری از برنامه این مجموعه برای معرفی ۱۰۰ زوج نمونه دانشجویی در طرح زوج مانا خبر داد و گفت: ۱۰ هزار و ۵۰۰ زوج در طرح زوج مانا شرکت کرده‌اند و هزار و ۲۰۰ اثر به این برنامه ارسال شده است. از این میان، ۱۰۰ خانواده با ملاک‌هایی همچون فرزندآوری، کنشگری اجتماعی، فعالیت جهادی، رتبه علمی زوجین، فعالیت‌های قرآنی و معرفتی، حضور در دوره‌های آموزشی و رضایت و صمیمیت خانوادگی به عنوان زوج‌های برتر انتخاب خواهند شد.  وی اعلام کرد: آخرین موعد ثبت نام دانشجویان در این دوره از ازدواج دانشجویی که تحت عنوان طرح «همسفر تا بهشت» نامگذاری شده است، ۳۰ آبان ماه است. دانشجویان متقاضی برای ثبت نام در طرح ازدواج دانشجویی همسفر تا بهشت می‌توانند به پایگاه اطلاع‌رسانی ezdevaj. nahad. ir مراجعه کنند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی