مدیر مرکز کنترل و درمان سرطان کشور خبر داد

درمان رایگان بیش از ۳۱ هزار بیمار سرطانی

مدیر مرکز کنترل و درمان سرطان کشور گفت: بیش از ۳۱ هزار بیمار مبتلا به انواع سرطان در کشور تحت پوشش رایگان درمان قرار گرفتند.
به گزارش ایرنا، محمد جهانگیری در همایش طب تسکینی در درمان بیماران سرطانی که در بیمارستان فیروزگر برگزار شد، افزود: طرح مدیریت بهینه و جامع بیماران مبتلا به سرطان و مراقبت‌های حمایتی تسکینی قبل از تشخیص قطعی بیماری در سراسر کشور بزودی اجرایی می‌شود. در حال حاضر این مراقبت‌ها در مرحله شروع بیماری کمرنگ است و امیدواریم به مرحله‌ای برسیم که این مراقبت‌ها قبل تشخیص قطعی بیماری ارائه شود.
وی اظهار داشت: هدف از اجرای مدیریت بهینه و جامع بیماران مبتلا به سرطان رفع دغدغه‌های بیماران است. این طرح ۲۶ گام دارد و در حوزه پیشگیری، غربالگری، درمان و خود مراقبتی تعریف شده و اکنون در قم به‌صورت آزمایشی در حال اجراست.
 مدیر مرکز کنترل و درمان سرطان کشور، شبکه مراقبت در منزل را اصلی‌ترین بخش مراقبت‌های این مرکز برشمرد و گفت: تا قبل از تأسیس این مرکز این خدمت در کشور مغفول مانده بود و این مرکز خدمات پر هزینه را رایگان ارائه می‌دهد.

اجرای طب تسکینی برای بیماران مبتلا به سرطان ریه و سینه
مصطفی قانعی، دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان سلامت معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری، در این همایش با بیان اینکه چالش در حوزه سرطان بشدت بیشتر از چالش‌های حوزه سلامت است، گفت: ارائه طرح مدیریت بهینه و جامع بیماران مبتلا به سرطان مراقبت‌های حمایتی تسکینی یک الگو و مدل خوب برای مدیریت بیماران مبتلا به سرطان بوده و این طرح به‌صورت آزمایشی برای مبتلایان به سرطان ریه و سینه در قم در حال اجراست.
وی اظهار داشت: امروزه باید به مقوله پیشگیری بیشتر توجه شود و هزینه کرد برای آن امری ضروری است.

جستجو
آرشیو تاریخی