صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و سیزده - ۰۶ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و سیزده - ۰۶ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۲۴

فضای‌مجازی

امت‌اسلامی در حال بیدار شدن
علی رجبی، فعال رسانه‌ای در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «10سال قبل، امریکا تلاش کرد، عراق را با داعش از بین ببرد و خاک رمادی و فلوجه در غرب بغداد را به انضمام «دولت خودخوانده تکفیری‌ها» درآورد. امروز ورق برگشته و عراقی‌ها از فلوجه و رمادی عبور کرده‌اند و با شکست داعش برای مقابله با «دولت خودخوانده صهیونیستی» به مرز طریبیل رسیده‌اند. حوالی ظهر به نقطه صفر مرزی در طریبیل رسیدیم. تقریباً هیچ‌کدام از همراهانم این حجم از جمعیت عاشقان مبارزه با اسرائیل در مرز عراق با اردن را انتظار نداشتند. امت اسلامی در حال بیدار شدن است. بیداری اسلامی اینجاست.»

 ‌لغو شدن نمایش دلقک‌ها
علی مرادخانی، فعال فرهنگی در شبکه اجتماعی ایکس با‌اشاره به پروژه نمایش «خانه امن» که قرار بود توسط بازیگران ایرانی پناهنده به امریکا اجرا شود، نوشت: «بعد از چندماه سروصدا و تبلیغات، تئاتر این دلقک‌ها در نیویورک به‌دلیل خالی بودن ۸۵درصد صندلی‌ها لغو شد. این سرنوشت کسانی است که به پشتوانه لایک و فالوی روبات‌های اینستاگرامی، فکر می‌کنند بدون ایران کسی هستند ولی راهشان به قعر زباله‌‌دان تاریخ است؛ و بئس المهاد!»

اگر جامعه برای‌مان مهم است باید به آموزش اهمیت بدهیم
اسماعیل آذری‌نژاد، فعال حوزه کتاب در مناطق محروم در صفحه ایکس خود (توئیتر سابق) نوشت: «اگر جامعه رو توسعه‌یافته می‌خواهید به آموزش توجه کنید. اگر نگران بحران در روابط اجتماعی هستید، اگر دوام خانواده براتون مهمه به آموزش توجه کنید. آموزش، آموزش، آموزش؛ تا دانه‌ای رو درست نکاریم، امکان درو کردن نداریم! امروز در موضوع تربیت فرزند در خانه بلوط جلسه داشتیم.»

وطن ابزار مخالفت سیاسی نیست، هویت ماست
علی رکاب، کتاب فروش و بلاگر حوزه کتاب در اینستاگرامش با انتشار عکسی از فلسطین نوشت: «این عکس را گذاشته و نوشته بود: «اگر مخلوط خاک و خون را از صورت‌شان پاک کنی، به‌اندازه کودکان دیگر شیرین و زیبا و دوست‌داشتنی به‌نظر خواهند آمد.» من در پی‌نوشت می‌نویسم: نایس‌‌هایی که بشرتون رو برای حقوقش از بین ابناء بشر برمی‌گزینید و حقوق‌بشری گزینشی دارید و شعار نه غزه، نه لبنان را هم فقط در مقاطعی که از گزینش شما عبور می‌کند به‌کار می‌برید. چون وطن هم برایتان ابزار است، نه مفهوم که ابزار، مفهومی عمومی در نظر شماست برای تمام ماهیت‌ها. اصلاح ساختار حکمرانی وطن مذکور شما هم از طریق اصلاح ساختار ‌منفعت‌طلبانه محقق خواهد شد. منفعت‌طلب‌های عزیز، بردگان رسانه و وادادگان هویت مستقل فردی که زاویه دیدی برایتان نذاشته: انسان، وطن، صلح و آزادی برای شما واژه نیستند که بازیچه‌ای برای همراهی با موج‌های عوامانه عالم و دیده‌شدن، آه از این دیده‌شدن و چگونه دیده‌شدن. »

صهیونیست‌ها، آیین یهود را تحریف کردند
عطاءالله مهاجرانی، فعال فرهنگی در صفحه ایکس (توئیتر سابق) خود نوشت: «از سیاه‌ترین دستاوردهاى صهیونیسم درنده افراطى تحریف مزورانه آیین یهود است. به‌همین دلیل ما شاهد حضور یهودیان ضد‌صهیونیست هستیم. در کتاب اشعیای نبى که نتانیاهو به پیشگویى پیامبرانه آن استناد کرد و خود را نور نامید! نور و عدالت و انصاف و شریعت چهارمفهوم به‌هم وابسته‌اند. مانند باب ٥٦. اگر تمام ٦٦ باب کتاب اشعیای نبى با دقت و تأنى خوانده شود. به‌روشنى مى‌بینیم که صهیونیسم نخستین قربانى‌اش آیین یهود و کتاب مقدس است. تناسب چهار مفهوم عدالت و انصاف و شریعت و نجات به‌صراحت در کتاب اشعیای نبى مکرر تبیین شده است. این چهار مفهوم در واقع تفسیر و تبیین نور و هدایت است.»

 سانسور مردم غزه توسط اینستاگرام
میلاد ناظمی فعال رسانه‌ای با اشاره به سانسور جنایت علیه مردم غزه توسط اینستاگرام نوشت: «شما یک ویدیو در مورد حیات وحش لایک کنی یا دو تا دابسمش تو اینستا ببینی، کل اکسپلور اینستات پر میشه از عکس حیوون‌ها و دابسمش. حالا ما چند هفته است داریم عکس از غزه و کودک فلسطینی می‌بینیم. دریغ از اینکه یک دونه محتوا از جنایت اسرائیل تو اکسپلور اینستامون باشه.» زهرا چخماقی خبرنگار صداوسیما هم در تأیید این مطلب نوشته است: «من هر آنچه فیلم و عکس از غزه و فلسطین گذاشتم اینستاگرام آنی حذفش کرده و اخطار داده، آنی! صفحاتی که مربوط به فلسطین فالو کرده بودم هم کلاً بسته. اثری نیست که نیست.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی