خرده خبر

ستاره کشتی؛ المپیک را از دست می‌دهد؟
حسن یزدانی، چهره شاخص و عنوان‌دار کشتی ایران در فاصله 9 ماه مانده به المپیک پاریس برای جراحی کتف راست خود به بیمارستان رفت. این آسیب‌دیدگی مدت زیادی است گریبانگیر یزدانی شده و تصمیم تیم متخصص پزشکی براین شده که یزدانی دیروز در بیمارستان بهمن جراحی شود.


در بسکتبال آبادانی‌ها بهترین بودند
هفته نخست فصل جدید لیگ‌برتر بسکتبال ایران با پیروزی مدعیان به پایان رسید. در مسابقات پنجشنبه تیم‌های مدعی مهرام تهران، مس رفسنجان، شهرداری گرگان، طبیعت تهران و کاله مازندران برابرحریفان خود به پیروزی رسیدند تا لیگ برتر فعلاً شاهد هیچ شگفتی نباشد. در حساس‌ترین بازی تیم نفت آبادان میزبان مس رفسنجان بود که با وجود عقب‌بودن از حریفش تا لحظات پایانی، ۱۰ ثانیه مانده به اتمام مسابقه نتیجه را تغییر داد و ۹۲ - ۹۱ پیروز این دیدار جذاب شد. پویا یخچالی پرتاب سه امتیازی آبادانی‌ها را زد تا برد را تقدیم تیم جنوبی کند. در سایربازی‌ها شهرداری گرگان ۸۱ - ۶۵ لیموندیس شیراز را شکست داد. مس کرمان درخانه ۶۲ - ۷۸ به طبیعت تهران باخت. مهرامی‌ها هم در خانه ۷۶ - ۶۴ فولاد هرمزگان ر ا برد. کاله مازندران ۸۳ - ۷۴ آورتا ساری و ذوب‌آهن ۷۶ - ۶۸ از سد رعد پدافند مشهد گذشت.


«خانم گل» به بازی چین تایپه می‌رسد
با اعلام پزشک تیم ملی فوتبال زنان، افسانه چترنور به بازی با چین تایپه می‌رسد. ستاره شماره 7 کشورمان در جریان مسابقه زنان استرالیا و ایران، حدود دقیقه ۶۰ بود که به دلیل مصدومیت مجبور به ترک زمین شد و محدثه زلفی به جای او وارد زمین شد. خروج چترنور با برانکارد از زمین و نشان دادن تصویر او توسط دوربین که احساس ناراحتی می‌کرد، سبب نگرانی هواداران فوتبال زنان شده بود، اما بلافاصله بعد از این دیدار، چترنور از آخرین وضعیت خودش گفت: «دچار گرفتگی از ناحیه عضله دوقلو شدم و مجبور شدم زمین را ترک کنم اما چیز جدی نیست.»
خانم گل فصل گذشته لیگ برتر زنان در ادامه گفت: «جای نگرانی وجود ندارد. امروز ریکاوری و دو جلسه ماساژ خواهم داشت تا این مصدومیت جزئی رفع شود و به بازی برابر چین تایپه برسم.»
 

 جوانمردی در کمیته ورزشکاران
طبق اعلام کمیته پارالمپیک آسیا، ساره جوانمردی به‌عنوان عضو کمیته ورزشکاران پارالمپیک آسیا انتخاب شد. به نقل از وب‌سایت AaPC، پس از پایان رأی‌گیری در دهکده بازی‌ها و با اعلام نتایج انتخابات ورزشکاران، ساره جوانمردی ملی‌پوش پرافتخار کشورمان همراه با نمایندگانی از امارات، ژاپن، چین تایپه و چین پنج عضو اصلی این کمیته هستند که این پنج نفر پس از تشکیل جلسه یکی از اعضا را به‌عنوان رئیس این کمیته انتخاب می‌کنند. هیأت اجرایی کمیته پارالمپیک آسیا برای رعایت برابری جنسیتی و همچنین منطقه‌ای، احتمالاً دو عضو دیگر را نیز به اعضای این کمیته اضافه می‌کند.


لیگ هندبال زنان تعطیل شد
هفته پنجم نوزدهمین دوره لیگ برتر هندبال زنان با برد مدعیان و ثبت دومین شکست سپاهان به پایان رسید و تعطیل شد. در این هفته فولاد هرمزگان، سنگ‌آهن بافق و زاگرس جنوبی کازرون مقابل حریفان خود به برتری رسیدند و فولاد مبارکه سپاهان دومین شکست فصل خود را تجربه کرد. با پایان این هفته فولاد هرمزگان با 10 امتیاز از 5 بازی خود بر صدر جدول تکیه زد، زاگرس جنوبی کازرون و سنگ آهن بافق نیز هر کدام با 8 امتیاز، دوم و سوم هستند. شهدای رزکان البرز با پیروزی برابر سپاهان 6 امتیازی شد و به رده چهارم جدول صعود کرد و سپاهان با 4 امتیاز در رده پنجم جدول قرار گرفت. نفت و گاز گچساران با امتیاز 2 و شهید چمران لارستان و سنندج نیز بدون امتیاز در رده‌های بعدی قرار دارند. لیگ برتر هندبال بانوان به منظور حضور تیم ملی بانوان در رقابت‌های جهانی دانمارک تعطیل شد و هفته ششم، روز 8 دی ماه برگزار می‌شود.


دست خالی تیراندازی در آسیا
تیراندازان تفنگ ۱۰ متر زنان در مسابقات قهرمانی آسیا نتوانستند سهمیه المپیک را کسب کنند. در چهارمین روز از پانزدهمین دوره این رویداد در چانگ‌وون کره‌جنوبی، در پایان دور مقدماتی فاطمه کرمزاده با 628/7 امتیاز چهاردهم شد، یلدا سلیمانی با 627/1 امتیاز در جایگاه بیستم قرار گرفت و فاطمه امینی و الهه احمدی به ترتیب با 626/9 امتیاز و 623/7 امتیاز بیست و سوم و سی و ششم شدند. در بخش تیمی نیز تیم کشورمان با امتیاز 1877/7 در رده هفتم ایستاد.

جستجو
آرشیو تاریخی