عذرخواهی به‌خاطر کسب مدال برنز در هانگژو

دستیار:کار برای کسب سهمیه سخت است

تیم ملی بسکتبال با ویلچر دو سکو نزول کرد تا مدافع عنوان قهرمانی به مدال برنز بازی‌های آسیایی اکتفا کند.این تیم بعد از عدم راهیابی به فینال آن‌هم با شکست مقابل ژاپن، در دیدار رده‌بندی برابر چین قرار گرفت و همانند دور مقدماتی توانست این تیم را  این بار با نتیجه ۷۹-۳۵ آن هم مقابل هوادارانش شکست دهد و صاحب جایگاه سوم شود. اما محمدرضا دستیار سرمربی کشورمان پس از مسابقه گفت: «ما برای کسب مدال طلا آمدیم و برای قهرمانی بازی کردیم و شرمنده مردم هستم و بابت نگرفتن طلا عذرخواهی می‌کنم. قول می‌دهم جبران کنیم چرا که تیم ما واقعاً شایسته قهرمانی بود.»
او در ادامه درباره بازی رده‌بندی و عدم خوشحالی بازیکنان تیم ملی صحبت کرد: «بازی خوبی بود و برخلاف دیدار قبل که توپ‌های ما مقابل ژاپن گل نشد؛ این بار سوای ارائه نمایش خوب، نتیجه هم گرفتیم.کادر فنی بعد از شکست مقابل ژاپن کار سختی برای بازپروری روحی بچه‌ها داشت و جلسات زیادی به صورت انفرادی با تک تک آنها و به صورت جمعی برگزار کردیم تا تیم از نظر روانی دوباره برگردد چرا که مقابل ژاپنی‌ها از ۸۶ اقدام تنها ۱۹ مورد به موفقیت رسید، یعنی اگر فقط ۱۰ درصد فرصت‌های مسلم ما گل می‌شد با اختلاف ژاپن را هم برده بودیم.»
دستیار همچنین به برنامه‌های آینده تیم ملی اشاره کرد: «ما در این مسابقات با دو مدعی یعنی چین و ژاپن روبه‌رو شدیم و هر دو را باید با اختلاف شکست می‌دادیم. هدف رسیدن به پارالمپیک پاریس است.  اما کار را خیلی سخت می‌داند: «چرا که به جای ۱۲ تیم، تنها ۸ تیم به المپیک می‌رسند. ما پتانسیل و شایستگی این مهم را داریم و با تمام وجود برای رسیدن به آن تلاش می‌کنیم.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی