صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و دوازده - ۰۴ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و دوازده - ۰۴ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۶

سال آینده ۳ آرامستان جدید در تهران احداث می‌شود

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) گفت: سال آینده سه آرامستان در تهران احداث می‌کنیم، با این حساب در نیمه نخست سال ۱۴۰۳به همراه بهشت زهرا(س)، چهار آرامستان در نقاط مختلف تهران خواهیم داشت.
به گزارش فارس، جواد تاجیک افزود: بهشت زهرا(س) در طول ۵۳سال گذشته دچار فرسودگی شده و ظرفیت آن در حال اتمام است و باید فکری به حال آن کرد. این آرامستان سه ناحیه با حدود ۲۰۰ قطعه دارد و در مجموع حدود ۲میلیون مسلمان در بهشت زهرا(س) به خاک سپرده شده‌اند. با توجه به این موارد باید برای آینده فکری اساسی کرد و از مهمترین‌ اقدام مدیریت شهری جدید، تعیین تکلیف آرامستان جدید است.
تاجیک درباره ساماندهی یادمان شهدای گمنام تأکید کرد: بهشت زهرا متولی همه قبرستان‌های عمومی، خصوصی، وقفی و شهدا در تهران است. در گذشته ممکن است به این امر کم توجهی شده باشد، اما در دوره جدید تمام مناطق شهرداری نسبت به طراحی و بهسازی قبور شهدای گمنام مکلف و ملزم هستند و آنها باید این کار را با هماهنگی سازمان بهشت زهرا(س) انجام دهند. در همین راستا ساماندهی یادمان شهدای گمنام به شهرداری تهران سپرده شده است و با ایجاد یک ستاد هماهنگی در شهرداری تهران این کار به سازمان بهشت زهرا(س) واگذار شد.
وی در مورد نرخ قبور در سازمان بهشت زهرا(س) گفت: از گذشته قیمت قبور در سه ناحیه بهشت زهرا متفاوت بوده است و نرخ آن توسط شورا مصوب می‌شود. در ناحیه ۳ بهشت زهرا دفنِ روز در قطعات ۳۲۷ و ۳۲۸ انجام می‌شود و طبقه‌ای که به متوفی داده می‌شود رایگان است و برای دو طبقه دیگر چهار میلیون و ۳۰۰ هزار تومان دریافت می‌شود که خانواده متوفی می‌تواند همان موقع یا با فاصله سه الی چهار ماه این مبلغ را پرداخت کند.
مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) افزود: در بخش قدیمی‌تر ناحیه ۳، قیمت قبر سه طبقه ۴۵ میلیون تومان است. در ناحیه ۲ هم که حدود ۲۳ سال است شکل گرفته قیمت قبر سه طبقه ۷۵ میلیون تومان است و در ناحیه یک قبور سه طبقه ۱۱۵ میلیون تومان است.
وی گفت: قبلاً در بهشت زهرا(س) سلطان قبر داشتیم. برای از بین بردن این فضا، سند قبور را در سیستم ثبت اسناد تعریف کردیم تا تخلفی اتفاق نیفتد. دغدغه مردم درباره شفافیت امور بهشت زهرا(س) را رفع خواهیم کرد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی