صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و یازده - ۰۳ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و یازده - ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۵

مرور

آمادگی ۳۰ هزار داوطلب جمعیت هلال احمر برای اعزام به غزه
رئیس جمعیت هلال احمر ایران اعلام کرد: ۳۰ هزار نفر از داوطلبان، امدادگران و نیروهای امداد و نجات ما برای اعزام به غزه و کمک به فلسطینیان اعلام آمادگی کرده‌اند.
به گزارش ایرنا، پیرحسین کولیوند با بیان اینکه تعدادی از کادر درمان و امدادگران در حملات صهیونیست‌ها به شهادت رسیدند، گفت: این تصاویر سندی بر جنایات شقی‌ترین افراد جهان است که با توحش و به صورت جنون‌آمیز به غزه حمله می‌کنند.وی با قدردانی از امدادگرانی که درخواست اعزام به غزه را دارند، افزود: ما از طریق هوایی، زمینی و دریایی تلاش خود را برای اعزام کمک‌های امدادگرانه خواهیم داشت.
تزریق «رایگان» واکسن آنفلوانزا به سالمندان و معلولان مستقر
در مراکز نگهداری
معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران از تزریق واکسن رایگان آنفلوانزا به سالمندان و معلولان مستقر در مراکز سازمان بهزیستی خبر داد. به گزارش ایسنا یوسف رضایی، با اشاره به وجود ۱۷۲ مرکز نگهداری در استان تهران، گفت: حدود ۱۲ هزار مددجو در این مراکز مستقر هستند که با توجه به میزان آسیب‌پذیری سالمندان و معلولان، واکسن آنفلوانزا بر اساس پروتکل‌ بهداشتی تعریف شده و مشروط به اجازه قیم، در مراکز تزریق خواهد شد.
 وی با اشاره به اینکه در سال‌جاری در مجموع حدود ۳۵۰۰ دوز واکسن آنفلوانزا به بهزیستی استان تهران اختصاص یافته است، افزود: در بخش اول، ۲۴۰۰ دوز واکسن تحویل گرفته شد و یک هزار و ۱۱۰ دوز دیگر نیز هفته آینده تحویل می‌گیریم.
 
ساختار اورژانس اجتماعی تغییر کرد
معاون اورژانس اجتماعی مرکز اورژانس اجتماعی، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و بازتوانی اعتیاد سازمان بهزیستی کشور از تغییر چارت ساختاری اورژانس اجتماعی در سازمان بهزیستی کشور خبر داد.
به گزارش ایرنا آرزو فاتحی گفت: برنامه اورژانس اجتماعی از بدو شروع فعالیت به صورت یک گروه کاری که زیرمجموعه دفتر امور آسیب دیدگان معاونت امور اجتماعی سازمان بهزیستی بود، آغاز به کار کرد. اکنون با توجه به تغییر ساختار سازمانی به معاونت اورژانس اجتماعی با سه گروه اورژانس اجتماعی - امور آسیب دیدگان اجتماعی و ارتقای سلامت اجتماعی کودکان کار و خیابان ذیل مرکز اورژانس اجتماعی-، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و بازتوانی اعتیاد به فعالیت خود ادامه می‌دهد.
فاتحی با اشاره به اینکه پیگیر تصویب تشکیلات اورژانس هستیم، افزود: با این اقدام فعالیت‌های اورژانس اجتماعی متمرکز می‌شود.

رئیس اداره نظارت بر درمان وزارت بهداشت خبرداد
تعطیلی ۲۶۲۵ مرکز درمانی غیرمجاز
رئیس اداره نظارت بر امور درمان معاونت درمان وزارت بهداشت با اشاره به تعطیلی دو هزار و ۶۲۵ مرکز غیرمجاز مداخله‌گر در امر درمان در شش ماهه اول سال‌جاری، گفت: ۱۵۶ پرونده‌ کلان نیز بررسی شده و از این تعداد، ۵۲ پرونده رأی بدوی از تعزیرات گرفته است.به گزارش ایسنا، دکتر سیدحسین حاجی میرزایی افزود: در شش ماهه اول امسال، ۷۱ هزار و ۸۷۱ بازدید از تمام مراکز درمانی صورت گرفت که نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته ۱۳.۳۴ درصد رشد داشته است. در همین مدت تعداد دو هزار و ۶۲۵ مرکز غیرمجاز مداخله گر در امر درمان تعطیل شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۳۹.۱۸ درصدی داشته است.
وی گفت: رشد شاخص‌ها نشان از آشنایی بیشتر همکاران ادارات نظارت بر درمان دانشگاه‌ها با قوانین مرتبط و اهتمام بیشتر برای برخورد با متخلفان دارد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی