صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و یازده - ۰۳ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و یازده - ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۵

در جلسه دیروز شورای شهر تهران اعلام شد

بررسی طرح جامع فضای سبز تهران پس از 14سال وقفه

 معاون خدمات شهری شهرداری تهران در حاشیه جلسه دیروز شورای شهر، از بررسی طرح جامع فضای سبز تهران در مرکز مطالعات شهرداری تهران خبر داد.
به گزارش ایسنا، حسین نظری گفت: تهران نیازمند یک طرح جامع در ارتباط با فضای سبز است. طرح جامع فضای سبز در حال حاضر در مرکز مطالعات شهرداری تهران در حال بررسی است؛ البته این نکته قابل توجه است که از سال ۸۸ این طرح در مرکز مطالعات باقی مانده بود؛ اما در این دوره از مدیریت شهری برگزاری جلسات در ارتباط با این طرح در دستور کار قرار گرفته است.
نظری در پاسخ به این پرسش که طرح جامع فضای سبز شهر تهران چه زمانی تصویب می‌شود؟ گفت: این طرح پس از اتمام در شهرداری تهران به شورا ارسال و ان‌شاءالله در یک زمانبندی مشخص تصویب و به اجرا خواهد رسید.

پیشنهاد برای کاهش خودروها
رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران، با ارائه پیشنهادی خواستار کاهش تعداد خودروهای تردد کننده در پایتخت به ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار خودرو شد.محمد آقامیری با بیان اینکه بنا به گفته مسئولان امر، ظرفیت خیابان‌های تهران برای تردد ۷۵۰ تا ۸۰۰ هزار خودرو است و این در حالی است که بیش از چهار میلیون خودرو در سطح تهران تردد می‌کند، گفت: انطباق نداشتن ظرفیت معابر با تعداد خودروها سبب شده تا شاهد ترافیک در تهران باشیم و این در حالی است که در تمام پایتخت‌های دنیا برای حل مشکل ترافیک‌ محدودیت‌هایی را همزمان با توسعه حمل و نقل عمومی ایجاد می‌کنند.وی افزود: ما باید تعداد خودروها را به همان ۸۰۰ هزار خودرویی که معابرمان ظرفیت دارد برسانیم تا شاهد تردد روان در سطح معابر باشیم.

ورود شورای شهر به پرونده سقوط بالن تبلیغاتی در منطقه ۲۱
نائب رئیس شورای شهر تهران با اشاره به ورود دادستانی به پرونده سقوط بالن تبلیغاتی در منطقه ۲۱ از ورود همزمان شورای شهر تهران به این پرونده خبر داد و گفت: برخورد با متخلفین سقوط بالن در منطقه ۲۱ در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد. پرویز سروری پیش از آغاز یکصد و هشتاد و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران گفت: موضوع بالن‌ها کار خلاقانه‌ای برای معرفی پروژه‌های شهرداری تهران بود. یکی از بالنها در زمینی که در شهرداری منطقه ۲۱ واقع شده بود سقوط کرد. لذا دادستانی به موضوع ورود کرده و در حال بررسی ابعاد آن است.گفتنی است هفته گذشته سقوط بالن در منطقه 21 موجب آسیب دیدن 6 کودک شد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی