صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و یازده - ۰۳ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و یازده - ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۵

سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان تهران اعلام کرد

تأیید آنلاین نسخه در داروخانه های بزرگ تهران

سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان تهران از برخط شدن تأیید دارو در داروخانه‌ها خبر داد و گفت: از خرداد 1402 بیشتر داروخانه‌های استان تهران به سامانه تأیید دارو متصل شدند و برای راحتی مردم به داروخانه‌های بزرگ تهران به صورت آزمایشی مجوز تأیید دارو داده شده است.

محدثه جعفری
خبر نگار

دکتر محمد غلام‌نژاد در نشست خبری در تشریح سامانه برخط تأیید نسخ دارو در همه داروخانه‌ها در پاسخ به سؤال خبرنگار «ایران» گفت: برای اولین بار در استان تهران سامانه تأیید برخط دارو در همه داروخانه‌های سطح شهر ایجاد شده است و همه داروخانه‌ها به سیستم برخط بیمه سلامت دسترسی پیدا کردند. به این معنا که داروخانه‌های سطح شهر می‌توانند مدارک و مستندات بیمار را دریافت کنند، به صورت برخط و آنلاین برای بیمه سلامت ارسال کنند و تأیید دارو از سوی همان داروخانه بعد از حدود نیم ساعت انجام می‌شود.وی در ادامه توضیح داد: سیستم تأیید بر خط دارو از سوی همه داروخانه‌ها فعلاً در تهران صورت می‌گیرد و همین امر سبب شده صف‌های طولانی داروخانه‌ها به ویژه داروخانه‌هایی همچون 13 آبان شکسته شود و مردم برای تأیید دارو ساعت‌ها وقت صرف نکنند. استقبال خوبی هم از این امر شده به طوری که تعداد پرونده‌هایی که به این شکل به بیمه سلامت ارسال شده است از زمان شروع برنامه یعنی خردادماه 1402به بیش از هزار پرونده رسیده است.

امکان تأیید نسخه تا ساعت 18
سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان تهران با اشاره به اینکه در حال حاضر 480 قلم دارو نیاز به تأیید نسخه از سوی داروخانه و بیمه دارد، گفت: این داروها حتماً باید برایشان پرونده تشکیل شود. تأیید نسخ دارویی تا ساعت 18 در داروخانه‌ها صورت می‌گیرد. کار دیگر بیمه سلامت که برای راحتی شهروندان به صورت پایلوت در حال انجام است دادن دسترسی تأییدیه به خود داروخانه‌هاست و این به صورت محدود در داروخانه‌های بزرگ و اصلی که داروهای خاص را تأمین می‌کنند در حال اجراست. اگر الگوی موفقی بود می‌توانیم آن را در کل استان اجرا کنیم البته نظارت مفید سازمان بیمه سلامت همواره وجود دارد.

چند راه برای ثبت شکایت شهروندان
دکترغلام‌نژاد در پاسخ به سؤال دیگر «ایران» مبنی بر سلیقه‌ای عمل کردن برخی از کارکنان در تأیید نسخ گفت: شیوه‌نامه تأیید دارو یکی است و اینکه مثلاً بگویند هر دوماه حتماً باید سی تی اسکن یا سونوگرافی بیمار در پرونده باشد این مورد قابل قبول نیست. اگر شهروندان با چنین مواردی برخورد کردند، می‌توانند با سامانه پاسخگویی به شکایات مردمی ۱۶۶۶ تماس بگیرند که 24 ساعته پاسخگوی مردم است. علاوه بر این شماره، افراد با مراجعه به سایت بیمه سلامت استان تهران و بخش سامانه شکایت به نشانی:
 https://shekayat.ihio.gov.ir/ می‌توانند شکایت‌هایشان را از پزشک، مراکز درمانی، داروخانه‌ها و... در این سامانه ثبت کنند تا پیگیری شود. نتیجه به صورت پیامک به آنها اعلام می‌شود.

بیمه رایگان ۲میلیون تهرانی
دکتر غلام‌نژاد، با اشاره به اینکه در استان تهران 5 میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند، گفت: حدود 2 میلیون نفر جزو دهک‌های پایین جامعه، در قالب برنامه بیمه همگانی به صورت رایگان بیمه شده‌اند.

7 همت برای پیشگیری از بیماری
دکتر غلام‌نژاد با بیان اینکه افراد با شماره‌گیری کد دستوری #1666* می‌توانند از وضعیت بیمه‌ای خود مطلع شوند، اظهار داشت: برنامه پزشک خانواده در شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر جمعیت شامل اسلام شهر، فیروزکوه و قدس به‌صورت آزمایشی در حال اجراست و به‌طور کلی بودجه ۴۰ هزار میلیارد تومانی برای این برنامه در کل کشور تخصیص یافته که از این مقدار، ۷ هزار میلیارد تومان به موضوع پیشگیری اختصاص یافته است.وی افزود: بازخورد این برنامه‌ها در مناطق یاد شده خوب بود و به‌زودی در سایر مناطق استان تهران عملیاتی می‌شود.

جستجو
آرشیو تاریخی