صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و یازده - ۰۳ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و یازده - ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۱۱

خبر در خبر

ایسنا

رضا شاه‌حسینی‌مقدم، رئیس پارک ملی کویر از تولد خارج از فصل تولیدمثل دو کره گورخر ایرانی در کمتر از ۱۰ روز در این پارک ملی خبر داد و گفت: تولد در خارج از فصل زایش، گویای غنای بالای این زیستگاه و وجود توأمان سه مؤلفه آب، علوفه و امنیت مناسب در این زیستگاه است.

 

تسنیم

 داریوش گل‌علیزاده، رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم با تأکید بر لزوم سازگاری با تغییر اقلیم در کشور گفت: فرونشست و فرسایش خاک دو چالش اصلی محیط زیست کشور هستند، چرا که به‌هیچ‌وجه قابل برگشت نیستند.

 

ایلنا

محمدرضا اشرف‌زاده، سرپرست دفتر موزه ملی تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی سازمان حفاظت محیط‌ زیست گفت: ۱۲۰ نمونه فسیل خارپوستان موجود در مخزن علمی موزه ملی تاریخ طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط‌ زیست توسط یکی از متخصصان داخلی به‌صورت داوطلبانه مطالعه و شناسایی و وارد بانک اطلاعاتی شد.

 

ایسنا

 فرهاد قلی‌نژاد، معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به انتشار مجدد دود حریق هورالعظیم در اهواز از قرار گرفتن هوای این شهر در وضعیت اضطرار خبر داد.

 

ایلنا

احد وظیفه، رئیس مرکز ملی اقلیم سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه در ۵۰ سال اخیر، میانگین دمای هوای ایران حدود ۲ درجه سانتیگراد افزایش یافته است، گفت: مهم‌ترین اثر مخرب تغییر اقلیم برای ایران، کاهش دسترسی به منابع آب شیرین بوده است؛ به نحوی که بسیاری از استان‌های کشور در شرایط تنش آبی قرار دارند و حتی برخی استان‌ها به مرز بحران آب رسیده‌اند.

 

ایسنا

محمد زاهدی، مدرس گردشگری با بیان اینکه اصلی‌ترین چالش ما برای جذب گردشگر به اصلاح رابطه با جهان بازمی‌گردد، گفت: باید گردشگران را با این موضوع آشنا کرد که داشته‌های اصفهان برای گردشگری فقط بناهای تاریخی نیستند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی