صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و یازده - ۰۳ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و یازده - ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۱۱

اخبار خارجی

گردشگری دسترس‌پذیر در سورتله/پرتغال
گردشگری دسترس‌پذیر از شاخص‌هایی است که در پروژه روستاهای گردشگری اهمیت دارد. «روستای تاریخی سورتله(SORTELHA) کشور پرتغال» با نصب کمربند حرکتی، فراهم‌کردن  پارکینگ برای پذیرایی از افراد کم‌تحرک، ساخت توالت‌‌های قابل‌دسترس و فراگیر، اجرای راهبردهای ارتباطی و طراحی فضاهای در دسترس و همچنین استقرار تابلوهای راهنما، توانسته است مقصدی برای گردشگری دسترس‌پذیر و در لیست روستاهای جهانی گردشگری سال 2023 قرار گیرد.

 

سیاست‏­های مالی در تان‌هوآ/ ویتنام
سیاست‌های مالی برای توسعه گردشگری توسط مسئولین یکی دیگر از موضوعات مورد‌توجه در انتخاب روستاهای جهانی گردشگری است؛ «روستای تان‌هوآ (TAN HOÁ)ویتنام» به‌صورت سالانه سیاست‌های حمایت مالی را برای پروژه‌های توسعه گردشگری روستایی در جوامع محلی در نظر می‌گیرد. صندوق کاهش فقر، صندوق توسعه روستایی، صندوق حمایت از اقلیت‌ها و کمک‌های مالی و تشویقی جهت ورود مردم روستا به زنجیره تأمین گردشگری در زمره سیاست‌های مذکور است.

 

عشق به روستا در فیلاندیا/ کلمبیا
روستای فیلاندیا (FILANDIA) کشور کلمبیا در ابتکاری جالب مسیرهای موضوعی را در این روستا ایجاد و برنده جایزه جهانی سال 2023 شده است. مسیرهای گردشگری روستا تحت عنوان «ابتکار عشق به روستا» به گردشگران تأکید می‌کند که در مسیرهای مختلف گردشگری موضوعی مثل مسیر کشاورزی، مسیر گل، مسیر دیدار با میمون هاولر و... رفتار مسئولانه خود را از طریق خرید محصولات محلی، احترام به جوامع محلی و... ترویج و نمایش دهند.

 

حفاظت از محیط‌زیست در لریسی/ ایتالیا
حفاظت از محیط‌زیست از مهم‌ترین فاکتورهای برندگان پروژه روستاهای گردشگری است «روستای لریسی ایتالیا (Lerici)» با تمرکز بر کاهش پلاستیک‌های یک‌بار مصرف و مدیریت زباله، خود را الگویی برای پیروزی زیست‌محیطی می‌داند. آنها با شعار انقلاب سبز، روستای خود را یک پناهگاه پایدار برای گردشگران دوستدار محیط‌زیست می‌دانند. این روستا با تمرکز بر فعالیت‌های گردشگری آبی به توسعه روستا کمک می‌کند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی