صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و نه - ۰۱ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و نه - ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۴

مرور

وزیر کشور اعلام کرد
بررسی آسیب‌های اجتماعی در دانشگاه‌ها در جلسه شورای اجتماعی کشور

وزیر کشور در حاشیه جلسه شورای اجتماعی کشور از بررسی حوزه آسیب‌های اجتماعی در مراکز دانشگاهی خبر داد.
به گزار ایسنا، احمد وحیدی، در جمع خبرنگاران گفت: محور اصلی برخی آسیب‌های اجتماعی که در دانشگاه‌ها وجود دارد در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت و درباره چگونگی رفع آنها و همچنین انجام اقداماتی برای تقویت مسائلی چون نشاط اجتماعی، گفت‌وگوهای اجتماعی و... بحث و بررسی شد. بی‌تردید نارسایی‌هایی که موجب بروز آسیب‌ها باشد مورد توجه قرار گرفته و اقدامات خوبی در وزارت علوم، وزارت بهداشت و دانشگاه آزاد در حوزه مسائل آسیب‌های اجتماعی انجام شده است. پیشنهاداتی از سوی هر سه مرکز مهم دانشگاهی ارائه شد تا در نهایت به راهکارهای مؤثر در این حوزه دست پیدا کنیم.
وی تأکید کرد: قطعاً موضوع آسیب‌های اجتماعی در دانشگاه‌ها با توجه به سطوح دانشگاهی مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در استان‌های مختلف متفاوت است. هرچند که آمارها بالا نبود اما یکی از موارد مطرح شده مربوط به استفاده از مواد غیرمجاز مخدر بود که آثار سوء آن و همچنین اقدامات انجام شده در این حوزه مورد بررسی قرار گرفت.

 

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش:
امکان ترمیم نمره در امتحانات دی‌ماه وجود ندارد

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش گفت: امکان ترمیم نمره در امتحانات دی‌ماه وجود ندارد و داوطلبان کنکور می‌توانند فقط در امتحانات خرداد‌ماه سال آینده شرکت کنند.
به گزارش فارس، محسن زارعی درباره زمان ترمیم نمره اظهار کرد: ترمیم نمره فقط در امتحانات نهایی خرداد‌ماه انجام می‌شود.
وی در این‌باره که در امتحانات دی‌ماه سال گذشته امکان ترمیم نمره وجود داشت، خاطرنشان کرد: در سال گذشته هم مطرح شد که به لحاظ هم‌ترازی آزمون‌ها، نوبت خرداد‌ماه را مبنا قرار دهیم اما چون سال اول بود و افرادی که می‌خواستند ایجاد سابقه کنند ممکن بود برگزاری همه آزمون‌ها در خرداد‌ماه برایشان مشکل باشد، فرصتی دادیم تا بخشی از دروس را در دی‌‌ماه و قسمتی را در خرداد‌ماه امتحان دهند. به عبارت دیگر این اقدام برای تسهیل امور داوطلبان انجام شد.
زارعی درباره امتحانات شهریور‌ماه گفت: آزمون شهریور‌ماه جبرانی محسوب می‌شود و برای کسانی است که کاری به ایجاد سابقه تحصیلی ندارند و می‌خواهند دیپلم بگیرند.

جستجو
آرشیو تاریخی