صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و نه - ۰۱ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و نه - ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۴

رئیس شورای شهر تهران:

عملیات اجرایی ساخت 791 دستگاه واگن مترو آغاز شده است

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه در زمینه حمل ونقل عمومی در تهران اتفاقات بزرگی در حال رقم خوردن است، گفت: عملیات اجرایی ساخت 791 دستگاه واگن آغاز شده است.
به گزارش فارس، مهدی چمران در جلسه دیروز شورای شهر تهران افزود: گزارش این اتفاقات پس از بازگشت علیرضا زاکانی شهردار تهران از چین ارائه خواهد شد.
رئیس شورای شهر تهران گفت: از سال 96 تأمین واگن برای مترو پیگیری می‌شد و قرار بود 2 هزار دستگاه واگن بر اساس برنامه ششم توسعه خریداری شود که 1500 دستگاه به تهران اختصاص داشت. اولین تفاهمنامه‌ای که امضا شد برای خرید 630 دستگاه واگن بود. از سال 96 این برنامه وجود داشت و رئیس‌جمهور چین نیز در سفر به ایران این قرارداد را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ یکی از اولویت‌ها عنوان کرد، ولی به علت عدم پرداخت پیش‌پرداخت این پروژه عملیاتی نشد. اما در این دوره مدیریت شهری، با عزم جدی، این قرارداد اجرایی می‌شود.
وی افزود: یک میلیارد دلار برای واگن‌ها پرداخت شده که رقم بالایی است و به‌سختی محقق شد. ساخت واگن‌ها رسماً آغاز شده است. دولت و رئیس‌جمهور در موضوع واگن‌ها همکاری و حمایت‌های لازم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داشتند که این موضوع قابل تقدیر است.
چمران گفت: اولین تحویل واگن‌های چینی سال آینده است و موضوع دیگر این است که تکنولوژی ساخت به کشور منتقل می‌شود.

 همه بالن‌ها جمع‌آوری شد
در شهر تهران، بیش از ۱۳۰ بالن قرمز رنگ در محل کارگاه‌های عمرانی نصب شده بود که از طریق آنها مردم می‌توانستند محل اجرای پروژه‌های عمرانی را ببینند. هفته گذشته در نتیجه ترکیدن یکی از این بالن‌ها در منطقه 21،  شش کودک دچار سوختگی شدند و آسیب دیدند. علیرضا نادعلی، سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود در این زمینه گفت: هر اقدامی ملزومات ایمنی خود را دارد. هرچند که رئیس مرکز ارتباطات شهرداری تهران در توضیحاتی که برای ما ارسال کرد تأکید کرده، این بالن‌ها در نقاط محصورشده نصب شده بود. در حادثه منطقه ۲۱ نیز این افراد از فنس‌ها رد شده بودند و از آنجا که باد بالن کم شده و به سمت زمین آمده بود و گاز مناسبی در داخل آن نبود، مشتعل می‌شود. نادعلی افزود: نصب این بالن‌ها کار خلاقانه‌ای بود تا مردم بدانند که شهر به کارگاه عمرانی تبدیل شده است. اما جنس گاز در این بالن‌ها اشتعال‌پذیر بود و باید ضریب ایمنی لحاظ می‌شد. در نقطه محصوری کودکان از فنس‌ها عبور کرده بودند و چون گاز بالن کاهش یافته بود سقوط می‌کند و منجر به سوختگی کودکان می‌شود که بلافاصله به مراکز درمانی منتقل شده و پیگیری‌های لازم صورت می‌گیرد.
وی گفت: با وجود اینکه تمام بالن‌ها در نقاط محصور نصب شده بود اما باز هم بالن‌ها جمع‌آوری شد. حادثه سوختگی کودکان تلخ بود و با کودکان آسیب‌دیده دیدار خواهیم کرد.

جستجو
آرشیو تاریخی