صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و نه - ۰۱ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و نه - ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۱۷

خرده خبر

کیانی باز هم نقره‌ای شد
زهرا کیانی ملی‌پوش تالو در سومین دوره بازی‌های رزمی جهان به مدال نقره رسید. کیانی که همین چند وقت پیش در بازی‌های آسیایی نقره گرفته بود این بارهم به این نشان بسنده کرد. او در بسته جین شو-چیانگ شو در مجموع اجرای دو فرم، موفق به کسب نمره 19.396 شد و بعد از نماینده ماکائو روی سکوی دوم بازی‌های رزمی جهان (کامبت گیمز) قرار گرفت. هم چنین حانیه رجبی دیگرملی‌پوش تالو در بسته فرم‌های نان چوان- نن دائو بعد از حریفان مالزیایی و ازبکستانی سوم شد و برنز گرفت.


حدادی به ذوب‌آهن پیوست
تیم ذوب‌آهن با حامد حدادی، اسطوره بسکتبال ایران به توافق نهایی رسید. ذوبی‌ها که روزهای گذشته با دوایت بایکس، ستاره امریکایی به توافق رسیده بودند، اکنون با یکی از بزرگ‌ترین بازیکنان تاریخ قاره آسیا به توافق رسیدند تا به این ترتیب جدی‌ترین مدعی کسب عنوان قهرمانی برای فصل پیش‌رو باشند. کاپیتان سابق تیم‌ملی ایران به تازگی و در پایان جام‌جهانی ۲۰۲۳ از دنیای بازی‌های ملی خداحافظی کرد و تصمیم دارد فصل جدید را در لیگ داخلی بازی کند. هر چند مهران حاتمی سرمربی تیم ذوب‌آهن، روزبه ارغوان و اصغرکاردوست را جذب کرده ولی باز بازیکن پنج (سنتر) دیگری را به خدمت گرفت.


پاداش یکسان برای مدال آوران آسیایی و پاراآسیایی
وزارت ورزش و جوانان پاداش 900، 500 و 250 میلیونی را به مدال آوران بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی می‌دهد. کمیته ملی المپیک پاداش مدال آوران بازی‌های آسیایی را پای سکو به حساب آنها واریز کرد. وزارت ورزش 14 روز بعد از بازی‌های آسیایی و همزمان با افتتاح رسمی بازی‌های پاراآسیایی پاداش مدال آوران را تعیین کرد که در انفرادی مدال آوران طلا، نقره و برنز به ترتیب 900، 500 و 250 میلیون تومان پاداش می‌گیرند و در قسمت تیمی هم به ترتیب پاداش 450، 250 و 125 میلیونی در نظر گرفته شده که طبق آیین‌نامه در مراسم تجلیل از قهرمانان و مدال‌آوران اهدا می‌شود.


تخصیص یک درصد از مالیات به ورزش
 نمایندگان مجلس شورای اسلامی با پرداخت یک درصد از مالیات بر درآمد اشخاص به عنوان اعتبار مالیاتی برای توسعه زیرساخت‌ها و رویدادهای ورزشی در برنامه هفتم توسعه موافقت کردند.با پیشنهاد سید شمس‌الدین حسینی نماینده تنکابن، رامسر و عباس آباد و حمایت رئیس مجلس، اعضا و کمیته ورزش کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی؛ نمایندگان مجلس تصویب کردند که هزینه‌کرد اشخاص برای توسعه زیر ساخت‌های ورزشی و برگزاری و مشارکت در رویداد‌های ملی و بین‌المللی ورزشی در وزارت ورزش وجوانان، کمیته ملی المپیک، پارالمپیک و فدراسیون‌های ورزشی تا یک درصد مالیات بردرآمد اشخاص مذکور به عنوان اعتبار مالیاتی منظور شود.پیشنهاد اولیه مصوبه مزبور در کمیسیون بازاریابی و اقتصادی کمیته ملی المپیک که ریاست آن برعهده سید شمس‌الدین حسینی است تدوین و با حمایت هیأت رئیسه مجلس و کمیسیون فرهنگی و با رأی قاطع نمایندگان مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید.

 

جستجو
آرشیو تاریخی