صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و نه - ۰۱ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و نه - ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۱۷

برگشت چالش ممنوعیت خدمت بازنشسته‌ها به فدراسیون‌ها

مرادی: داورزنی به کارش ادامه می‌دهد

مهری رنجبر
خبر‌نگار

مخالفت نمایندگان مجلس شورای اسلامی درباره حضور بازنشستگان در ریاست فدراسیون‌های ورزشی آماتوری، ریاست کمیته‌های ملی المپیک و پارالمپیک، دوباره بعضی فدراسیون‌ها از جمله والیبال را به چالش کشید.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی دو شب پیش در جلسه رسیدگی به گزارش کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه جمهوری اسلامی ایران، با پیشنهاد حذف بند الحاقی ۱ از ماده ۷۸ موافقت کردند.‌بندی که ریاست فدراسیون‌های ورزشی آماتور، کمیته ملی المپیک و پارالمپیک را شغل نمی‌دانست. به این ترتیب با حذف بند الحاقی 1 از ماده 78 ممنوعیت به کار بازنشستگان در فدراسیون‌ها به جریان افتاد. اتفاقی که دوباره رفتن و ماندن محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال را سوژه کرد. او که 29 روز تا پایان دوره چهارساله‌اش در فدراسیون مانده است اما وحید مرادی نایب رئیس فدراسیون والیبال با حرف‌هایش آب پاکی را روی دست همه می‌ریزد:« داورزنی بازنشسته نیست. او حالا 62 ساله است و تا 65 سالگی می‌تواند به کارش در فدراسیون ادامه دهد.»
نایب رئیس فدراسیون والیبال البته جدای از 3 سال مانده تا رسیدن داورزنی به سن بازنشستگی، اساسنامه FIVB فدراسیون جهانی والیبال  را هم پیش می‌کشد:«فدراسیون والیبال، طبق اساسنامه  کار می‌کند. اساسنامه فدراسیون ایران را فدراسیون جهانی تأیید کرده و بنابراین مصوبه مجلس شامل حال داورزنی نمی‌شود. اساسنامه والیبال از نظر حقوقی به مراتب قوی‌تر از فدراسیون فوتبال است که هر گونه تخلف از اساسنامه FIVB باعث تعلیق والیبال ایران می‌شود. از طرفی رئیس مجمع فدراسیون هم رئیس فدراسیون است.»
مرادی دلیل مقصر وسط کشیدن پای داورزنی به قضیه بازنشستگی را به بعضی کاندیداها ربط می‌دهد:«متأسفانه این فضا را بعضی از کاندیداها درست کرده‌اند. من ندیده‌ام کاندیدایی درباره برنامه‌اش صحبت کند، مثلاً بگوید مرحوم یزدانی خرم والیبال را تا اینجا رساند و داورزنی به‌عنوان معمار نوین آن را به نقطه سوم رساند و من می‌خواهم این کار را انجام دهم. آنها همه همتشان را برای تخریب داورزنی گذاشته‌اند و می‌خواهند برایش مشکل درست کنند. واقعاً کسی که جرمش کار کردن است، چنین رفتاری سزاوار اوست؟»
نایب رئیس فدراسیون والیبال، حاشیه‌هایی را که قبلاً برای داورزنی به وجود آمده بود شیطنت داخلی‌ها می‌داند:« قبلاً هم شیطنت داخلی وزارت ورزش باعث شده بود برای او نامه نزنند. موضوع دیگری منع قانونی ایجاد کرده بود که ربطی به بازنشستگی نداشت و با دستور مقامات، مسأله حل شد. آقای داورزنی هم به کارش ادامه داد.اما طبق قانون بازنشستگی اگر فردی با 35 سال سابقه 65 ساله باشد بازنشسته می‌شود، حالا کارمندانی که 65 ساله نیستند، با وجود 35 سال سابقه باید بمانند کار کنند، مگر اینکه درخواست بازخرید یا بازنشستگی بدهند. بنابراین داورزنی هم بازنشسته نیست.»

 

داورزنی: بازنشسته نیستم

محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال، مثل همیشه برای اینکه حاشیه‌سازی نشود، ترجیح می‌دهد هیچ مصاحبه‌ای نکند. او تنها می‌گوید:« هر وقت بازنشسته شدم حتماً صحبت می‌کنم. در حال حاضر بازنشسته نیستم.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی