آن سوی خبر

عذرخواهی متا از  حامیان فلسطین  در اینستاگرام
متا برای افزودن واژه تروریست به بیوگرافی برخی از کاربران اینستاگرام که خود را فلسطینی معرفی کرده‌ بودند، عذرخواهی کرد.
به گزارش مهر به نقل از بی‌بی‌سی، متا (مالک فیس بوک، اینستاگرام و واتس‌اپ) اعلام کرد مشکلی را که به طور موقت به ترجمه نامناسب عربی در برخی از زیرمجموعه‌هایش منجر شده‌ بود، برطرف کرده است.
در بیانیه این شرکت آمده‌است: ما خالصانه برای آنچه روی داده، عذرخواهی می‌کنیم. این پلتفرم همچنین با اتهامات سرکوب محتوای حامی مردم فلسطین طی بازه درگیری رژیم صهیونیستی و غزه روبه‌رو است.
کاربران مدعی هستند استوری‌های ۲۴ ساعته آنها که اشاره به درگیری‌های غزه داشته با بازدید کمتری روبه‌رو شده‌ است و حساب‌های کاربری‌شان به راحتی در بخش جست‌و‌جو یافت نمی‌شود.


هند پرواز آزمایشی با هدف ارسال فضانورد انجام داد
هند پرتاب آزمایشی بدون سرنشین را با هدف ارسال فضانوردان در آینده به مدار زمین انجام داد.
به گزارش ایسنا، هند که قرار است طی مأموریت گاگانیان (Gaganyaan) فضانوردان را به مدار ماه بفرستد، یک مأموریت آزمایشی بدون سرنشین از سیستم فرار اضطراری کپسول جدید خدمه خود انجام داد که نشان می‌دهد در صورت بروز مشکل در حین پرتاب، فضانورد می‌تواند از موشک دور شود.
 در این مأموریت، سیستم پرتاب- فرار ماژول فضانوردان گاگانیان آزمایش شد و هند گام بزرگی به سوی اولین مأموریت سرنشین‌دار خود برداشت. این فضاپیما قرار است برای اولین‌بار در سال ۲۰۲۴ فضانوردان را در مأموریت گاگانیان به مدار زمین
ببرد.
برنامه فضایی هند هم‌اکنون در حال گسترش است و در ماه اوت هم این کشور تبدیل به اولین کشوری شد که یک کاوشگر روباتیک را در منطقه قطب جنوب ماه که گمان می‌رود ذخیره‌های بزرگی از یخ و ‌آب را در خود جای داده است، فرود آورد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی