افزایش سهم اقتصاد دیجیتال با مشارکت بخش خصوصی

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تحقق رشد اقتصادی و افزایش سهم اقتصاد دیجیتال در برنامه هفتم توسعه با هوشمندسازی و مشارکت با بخش خصوصی فراهم می‌شود.
به گزارش مهر، علی اصغر انصاری معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در شبکه اجتماعی ویراستی گفت: تحقق رشد اقتصادی بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات در برنامه هفتم و افزایش سهم اقتصاد دیجیتال در این برنامه، جز با هوشمندسازی صنایع و سرمایه‌گذاری و مشارکت با بخش خصوصی بویژه در زیرساخت‌های اصلی مورد نیاز مانند مراکز داده بزرگ فراهم نمی‌شود.


 
 
 
عذرخواهی متا از  حامیان فلسطین  در اینستاگرام
متا برای افزودن واژه تروریست به بیوگرافی برخی از کاربران اینستاگرام که خود را فلسطینی معرفی کرده‌ بودند، عذرخواهی کرد.
به گزارش مهر به نقل از بی‌بی‌سی، متا (مالک فیس بوک، اینستاگرام و واتس‌اپ) اعلام کرد مشکلی را که به طور موقت به ترجمه نامناسب عربی در برخی از زیرمجموعه‌هایش منجر شده‌ بود، برطرف کرده است.
در بیانیه این شرکت آمده‌است: ما خالصانه برای آنچه روی داده، عذرخواهی می‌کنیم. این پلتفرم همچنین با اتهامات سرکوب محتوای حامی مردم فلسطین طی بازه درگیری رژیم صهیونیستی و غزه روبه‌رو است.
کاربران مدعی هستند استوری‌های ۲۴ ساعته آنها که اشاره به درگیری‌های غزه داشته با بازدید کمتری روبه‌رو شده‌ است و حساب‌های کاربری‌شان به راحتی در بخش جست‌و‌جو یافت نمی‌شود.


هند پرواز آزمایشی با هدف ارسال فضانورد انجام داد
هند پرتاب آزمایشی بدون سرنشین را با هدف ارسال فضانوردان در آینده به مدار زمین انجام داد.
به گزارش ایسنا، هند که قرار است طی مأموریت گاگانیان (Gaganyaan) فضانوردان را به مدار ماه بفرستد، یک مأموریت آزمایشی بدون سرنشین از سیستم فرار اضطراری کپسول جدید خدمه خود انجام داد که نشان می‌دهد در صورت بروز مشکل در حین پرتاب، فضانورد می‌تواند از موشک دور شود.
 در این مأموریت، سیستم پرتاب- فرار ماژول فضانوردان گاگانیان آزمایش شد و هند گام بزرگی به سوی اولین مأموریت سرنشین‌دار خود برداشت. این فضاپیما قرار است برای اولین‌بار در سال ۲۰۲۴ فضانوردان را در مأموریت گاگانیان به مدار زمین
ببرد.
برنامه فضایی هند هم‌اکنون در حال گسترش است و در ماه اوت هم این کشور تبدیل به اولین کشوری شد که یک کاوشگر روباتیک را در منطقه قطب جنوب ماه که گمان می‌رود ذخیره‌های بزرگی از یخ و ‌آب را در خود جای داده است، فرود آورد.

 

 
 
قاب موبایل تبدیل شونده
به گل و گیاه
دانشمندان از محصولات زیست‌تخریب‌پذیر و قابل کاشت شامل محافظ موبایل و حتی مبلمان ساخته‌اند که همه آنها پس از پایان استفاده می‌توانند به گیاه تبدیل شوند.
به گزارش ایسنا، شرکت ایتالیایی iGreen در نمایشگاه  2023 Maker Faire Rome از تنها قاب محافظ آیفونی که می‌توان آن را پس از پایان استفاده در خاک کاشت تا گل و گیاه دهد، رونمایی کرد.
فرایند آن ساده است فقط کافی است گجتی را که دیگر نمی‌خواهید از آن استفاده کنید و دور بریزید، در خاک قرار دهید و آب دهید و زیر نور خورشید قرار دهید.
این شرکت توضیح داد که اجزای سازنده این قاب محافظ حاوی دانه‌هایی هستند که پس از دفن شدن در خاک پراکنده می‌شوند و به گیاهان و گل‌های کامل تبدیل می‌شوند. این قاب محافظ گوشی‌های آیفون در سه رنگ سبز، آبی روشن و زرد ارائه می‌شود.
از آنجا که آنها طبیعی و دارای گواهی Compost Home هستند، مواد تشکیل دهنده‌شان کاملاً زیست‌تخریب‌پذیر و قابل کمپوست است.
اما قاب محافظ گوشی iGreen تنها محصولی نیست که پس از پایان استفاده و کاشت در خاک، جوانه می‌زند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی