چگونه فایل‌ها را بین اندروید و مک جابه‌جا کنیم؟

اگر کاربر محصولات اپل هستید احتمالاً تاکنون برای جابه‌جایی فایل‌های خود و انتقال آن به یک سیستم اندرویدی یا دریافت داده‌ها از چنین سیستم‌هایی با مشکل مواجه شده‌اید.
 به‌دلیل محدودیت‌های اپل، امکان انتقال داده‌ها از اندروید به مک و بالعکس چالش‌های زیادی ایجاد می‌کند. انتقال بی‌سیم داده‌ها بین دستگاه‌های اپل با استفاده از اپ AirDrop انجام می‌شود و برای دستگاه‌های اندرویدی هم اپ Nearby Share ارائه شده، اما متأسفانه راه‌حل رسمی برای استفاده از این ویژگی‌ها روی دستگاه‌های رقیب وجود ندارد ولی به‌لطف برخی برنامه‌های جانبی، می‌توان بدون نیاز به کابل و از طریق اتصال بی‌سیم، اقدام به انتقال فایل اندروید به مک کرد. اپلیکیشن WarpShare برای رفع همین خلأ پا به میدان گذاشته است و می‌توان آن را به‌عنوان جایگزینی شایسته برای ایردراپ، برای انتقال فایل از اندروید به مک برشمرد هرچند به‌دلیل محدودیت‌های اپل، تنها می‌توان به‌ شکل یک‌طرفه چنین کاری را انجام داد.
این برنامه به‌ شکل متن‌ باز و رایگان در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته و از عملکرد قابل‌ قبولی برخوردار است.
 برای انتقال فایل اندروید به مک تنها کافی است وارد قسمت Control Center شوید و روی Network Settings کلیک کنید. در پنجره باز‌شده، به بخش Airdrop بروید و گزینه Everyone را انتخاب کنید تا دستگاه اندرویدی بتواند رایانه مک را پیدا کند.
 با دریافت فایل APK اپلیکیشن Warpshare و اتمام نصب برنامه، وارد آن شوید.
در داخل اپلیکیشن، فایل یا فولدر موردنظر خود برای انتقال را انتخاب و سپس بر گزینهSend کلیک کنید.
 اگر همه مراحل را به‌درستی طی کرده باشید، یک نوتیفیکیشن روی مک دریافت خواهید کرد. در ادامه می‌توانید با کلیک روی Accept یا گزینه Save to Downloads فرایند جابه‌جایی را آغاز کنید.برنامه Warpshare از اتصال وای‌فای برای انتقال فایل از اندروید به مک استفاده می‌کند پس گوشی یا تبلت اندرویدی و رایانه مک باید به یک شبکه وای‌فای یکسان متصل شده باشند. همچنین امکان انتقال فایل‌ها یا فولدرهایی با حجم بیشتر از ۴.۲ گیگابایت از طریق روش گفته‌ شده وجود ندارد.
جستجو
آرشیو تاریخی