صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و هشت - ۳۰ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و هشت - ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۸

رئیس اتاق بازرگانی با اشاره به صادرات یک میلیارد دلاری اعلام کرد

تدوین اطلس صادراتی استان همدان

همدان- تهیه اطلس صادراتی استان همدان برای نخستین‌بار در تاریخ اتاق بازرگانی استان همدان اتفاق افتاده و بزودی رونمایی می‌شود.
«رحیم مرتضایی» رئیس اتاق بازرگانی استان همدان با اعلام این خبر و با بیان اینکه اطلس صادراتی استان همدان به توسعه صادرات استان کمک خواهد کرد، یادآور شد: ۲۰۶ قلم کالای صادراتی استان همدان و ۱۸۰۰ شرکت تولیدکننده این محصولات در این اطلس احصا شده که کار باارزشی بوده است.
رئیس اتاق بازرگانی استان همدان، همچنین از صادرات یک میلیارد دلاری استان همدان در سال گذشته خبر داد و گفت: سال گذشته یک میلیارد دلار کالا از استان همدان صادر شده که تنها ۱۰۰ میلیون دلار آن از گمرک همدان صورت گرفته است.
مرتضایی بیان کرد: بخش صنعت با ۳۶ میلیون و ۴۰ هزار دلار ۳۸ درصد، بخش معدن با ۲۳ میلیون دلار ۳۴.۹ درصد، پتروشیمی با ۱۴ میلیون دلار ۱۵.۳ درصد، کشاورزی با ۲۰ میلیون دلار ۲۱.۷ درصد و صنایع دستی با ۷۷ هزاردلار یک درصد از صادرات استان همدان را به خود اختصاص داده است.
50 درصد صادرات به عراق است
رئیس اتاق بازرگانی استان همدان با بیان اینکه عراق سهم ۵۰ درصدی از صادرات استان را به خود اختصاص داده است، یادآور شد: ۱۲۴ قلم کالا از استان همدان به ۳۱ کشور صادر شده است.
وی با اشاره به تدوین استراتژی چهار ساله اتاق بازرگانی استان همدان، اظهار کرد: ارتقای تعداد اعضا به بیش از ۵۰۰ نفر، افتتاح دفاتر اتاق بازرگانی در بهار و نهاوند، گسترش روابط بین‌المللی، جذب سرمایه‌گذار ارتقای وضعیت آموزشی و تعامل با دستگاه‌های اجرایی از استراتژی چهار ساله اتاق بازرگانی است که امیدواریم در سال 1۴۰۵ به نتیجه برسد.
رئیس اتاق بازرگانی استان همدان با تأکید بر جذب سرمایه‌گذار، افزود: در راستای جذب سرمایه‌گذار استراتژی جذب سالانه سه سرمایه‌گذار در اتاق بازرگانی وجود دارد به‌ طوری که در چهار سال ۱۲ سرمایه‌گذار جذب خواهد شد.

جستجو
آرشیو تاریخی