صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و هشت - ۳۰ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و هشت - ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۸

شروع دوباره طرح قطار شهری اهواز با‌پیمانکار جدید

اهواز - پس از صدور حکم خلع ید شرکت کیسون از پروژه قطار شهری اهواز حالا شهردار این شهر اعلام کرده به‌زودی با انتخاب پیمانکار جدید، این طرح دوباره شروع به کار کرده و با سرعت و کیفیت بیشتری اجرا خواهد شد.
«رضا امینی»، شهردار اهواز با اشاره به آخرین اقدامات برای راه‌اندازی مجدد پروژه مترو اهواز، از به‌روزرسانی‌ تفاهمنامه اجرا و انجام برآوردهای این پروژه و پیش‌بینی انعقاد قرارداد آن تا یکی دو ماه آینده خبر داد.
وی با اشاره به اینکه حکم نهایی دادگاه تجدیدنظر مبنی بر خلع ید پیمانکار قبلی (کیسون) و تحویل کارگاه‌ها صادر شده است، افزود: پیمانکار قبلی در مکاتبه‌ای تقاضای جلسه در خصوص نحوه واگذاری خط و تحویل کارگاه داشته است، از این رو مذاکرات با پیمانکار جدید انجام و تفاهمنامه اولیه تنظیم شده است.
امینی با بیان اینکه برای پیشرفت هرچه سریع‌تر طرح قرار شده با همکاری وزارت کشور بتوانیم از اوراق مشارکتی سایر کلانشهرهای بهره ببریم، افزود: در بودجه دولت عدد مناسبی در خصوص اوراق مشارکت پیش‌بینی شده تا بتوانیم همزمان با راه‌اندازی کارگاه، منابع دولتی و شهرداری را هم تأمین کرده تا به مرور، این پروژه بزرگ تکمیل شود.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به تعطیلی چند ساله طرح، ممکن است برخی از ساختمان‌ها و تأسیسات دچار اشکالاتی شده و نیاز به بازنگری و بازسازی داشته باشند بنابراین ممکن است این مسائل کمی زمانبر باشند، البته مهم‌ترین موضوع برای ما فعال شدن دوباره طرح و در نهایت به نتیجه رسیدن آن است.
 شهردار اهواز افزود: خط نخست قطار شهری اهواز با طول ۲۳,۵ کیلومتر، چهار فاز دارد. فاز اول از محدوده زرگان تا میدان فرودگاه، فاز دوم از میدان فرودگاه تا مصلی، فاز سوم از مصلی تا دانشگاه شهید چمران اهواز و فاز چهارم از دانشگاه شهید چمران اهواز تا بیمارستان شهید بقایی تعریف شده است.
 وی اعتبار مورد نیاز برای تکمیل دیگر ایستگاه‌ها و ادامه خط را حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: البته هنوز بررسی نهایی انجام نشده و برای تکمیل و تجهیز باید بررسی‌ها بر اساس ارزش روز انجام شود.
این مقام مسئول در خصوص پیمانکار جدید این پروژه عنوان کرد: چند پیمانکار شناسایی شده و با یکی دو پیمانکار صحبت شده است. قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) هم رویکرد مثبتی نسبت به این پروژه دارد و با توجه به اینکه اطمینان بالایی بین شهرداری و قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) و مجموعه سپاه وجود دارد، اگر سپاه این پروژه را اجرا کند خیال‌مان راحت خواهد بود که پروژه با سرعت و کیفیت بیشتری اجرا خواهد شد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی