خرده خبر

هندبال ایران در یک قدمی صعود
تیم ملی هندبال ایران با شکست قزاقستان درانتخابی المپیک، برای صعود به دور دوم، سه‌شنبه بازی سختی با بحرین دارد.  
هندبالی‌ها دیروزدر سومین بازی انتخابی المپیک پاریس به مصاف قزاقستان رفته و با نتیجه ۴۲-۲۰ قزاقستان را شکست دادند.
با این پیروزی  تکلیف صعود تیم ایران به  جمع چهار تیم اول  رقابت‌ها را بازی  سه‌شنبه مقابل بحرین مشخص می‌کند.
شاگردان وسلین امروز استراحت دارند تا برای بازی حساس  با بحرین آماده شوند.


بازگشت مسافران امیدهای جهان به خانه
با شیطنت آلبانی و عدم صدور ویزای دو تیم قهرمان و نایب‌قهرمان سال گذشته مسابقات زیر ۲۳ سال جهان، اردوی دو تیم تعطیل شده و کشتی‌گیران اعزامی به خانه بازگشتند.این رویداد از امروز در تیرانا آغاز می‌شود و تا هفتم آبان‌ماه ادامه دارد. بعد از کش‌وقوس‌ فراوان، سرانجام ویزای آلبانی برای کشتی‌گیران ایرانی در وقت مقرر صادر نشد تا عملاً تیم آزاد که باید طی یکی از دو روز پنجشنبه یا جمعه راهی تیرانا می شد، حضور در این مسابقات را از دست بدهد. بنابراین عصر جمعه بعد از آنکه خبری از ویزا نشد، اردوی دو تیم اعزامی به این رقابت‌ها تعطیل شده و کشتی‌گیران به خانه بازگشتند.


دومین برد بسکتبال با ویلچر مقابل چین
دستیار: بازی لحظاتی گره خورد
تیم ملی بسکتبال با ویلچر به دومین برد پیاپی خود در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو دست یافت. آنها در دومین دیدار خود در مرحله گروهی به مصاف چین رفتند و میزبان را که از حمایت تماشاگران پرشور خود بهره می‌برد، با نتیجه ۷۲ - ۴۲ شکست دادند. کوارتر اول با تساوی ۱۵-۱۵ تمام شد، اما شاگردان محمدرضا دستیار در کوارتر دوم عملکرد بسیار بهتری ارائه کردند و با نتیجه ۲۰ بر ۱۰ پیروز شدند تا نیمه اول ۳۵ بر ۲۵ به پایان برسد. تیم ایران که در نخستین دیدار خود مقابل افغانستان به برتری دست یافته بود، به عملکرد خوب خود در کوارترهای سوم و چهارم نیز ادامه داد و در مجموع با حساب ۷۲ بر ۴۲ پیروز و ۴ امتیازی شد ولی با توجه به یک بازی کمتر نسبت به چین، در رده دوم گروه A ایستاد.
این تیم در سومین بازی خود سه‌شنبه به مصاف فیلیپین می‌رود. محمدرضا دستیار، سرمربی تیم ملی کشورمان بعد از بازی می‌گوید:«چین یکی از تیم‌های سخت در گروه‌مان بود که دیروز هم تایلند را شکست داده بود. بازی در لحظاتی گره خورد و کوارتر اول سوت‌ها به نفع حریف بود، اما با تعویض‌هایی که داشتیم، بازی را کنترل کردیم. خوشبختانه ترکیب دوم جواب داد و تیم در میدان از حریف پیش افتاد و در نهایت توانستیم نتیجه خوبی رقم بزنیم. امیدوارم بازی خوبی مقابل ژاپن داشته باشیم و در نهایت در بازی فینال با کره‌جنوبی هم پیروز
شویم.»


باخت چهار ملی‌پوش بوچیا
چهار ملی‌پوش بوچیا در اولین روز رقابت‌های بازی‌های پاراآسیایی هانگژو مقابل رقبای آسیای شرقی باختند.
ظریفه احمدی در کلاس BC2 مقابل ورزشکار هنگ‌کنگ باخت او اما گفته از حالا به فکر پیروزی مقابل رقیب قزاقش است.
مریم ملک فلاح، دیگر ملی‌پوش بوچیای ایران در کلاس BC4 مقابل رقیب هنگ کنگی اش ۱۳ - صفر باخت.
مهران افراشته، ملی‌پوش بوچیای ایران در کلاس BC3 از پس رقیب تایلندی برنیامد و ۱۲ - صفر شکست خورد و بعد هم برابر رقیب سنگاپوری‌اش 6-3 باخت.
فرشید استجلو ملی‌پوش ایران در کلاس BC4، با نتیجه ۷ - ۱ مقابل رقیب هنگ‌کنگی شکست خورد.
 

کامبوج حریف امروز بسکتبال با ویلچر
تیم ملی بسکتبال با ویلچر زنان با شکست لائوس در سومین مسابقه بازی‌های پاراآسیایی، امروز به مصاف کامبوج می‌رود. دختران بسکتبال با ویلچر دیروز با نتیجه 72 – 29 به پیروزی رسیدند.در این بازی مهسا سعادت با 20 امتیاز، امتیازآورترین بازیکن شد.
تیم ملی ایران با دو باخت و یک برد، شانس سومی بازی‌های آسیایی را دارد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی