قصد مهاجرت ندارم

حدادی: کاش بازیکنان هم‌نسل من پس از هانگژو انتقاد می‌کردند

پریسا غفاری
خبرنگار

حامد حدادی یکی از بهترین بازیکنان تاریخ بسکتبال ایران است که به تازگی و پس از آخرین بازی تیم ملی ایران در رقابت‌های جهانی از بازی‌های ملی خداحافظی کرد. با این بسکتبالیست مطرح که سابقه بازی در NBA را هم دارد گفت‌و‌گویی انجام دادیم که در ادامه می‌خوانید.
‌مصدومیت‌تان برطرف شده و می‌توانید بازی کنید؟
برطرف شده بود که توانستم در جام جهانی بازی کنم. بعد از بازی‌ها هم مرتب تمرینات انفرادی انجام می‌دهم.
‌شنیده بودیم شما قرار است به امریکا مهاجرت کنید.
من ایران را دوست دارم و قصد مهاجرت هم ندارم. ضمن اینکه پدر و مادرم درایران هستند ومن فعلاً قصد جدایی از خانواده‌ام را ندارم.
‌در بازی‌های آسیایی هانگژو مردم چین درهمان مسابقه اول برابرامارات سالن بازی را پرکرده بودند. شنیده می‌شد که برای دیدن مسابقه شما آمده بودند.مرتب هم از ما خبرنگاران ایرانی می‌پرسیدند که حدادی چرا نیامده است؟
مردم چین به من لطف دارند. من هم دوست داشتم با تیم به بازی‌ها بیایم. ولی خوب اتفاقاتی افتاد و بعد از بازی‌های سنگینی که در جام جهانی داشتیم فشارخیلی زیادی روی پایم آوردم. من برای اینکه کنار تیم در جام جهانی باشم خیلی زودتر برگشتم. ضمن اینکه احساس کردم باید تغییراتی انجام می‌شد. بعد از آن بود که با جواد داوری، رئیس فدراسیون صحبت و تصمیمم را گرفتم. دیگر داشتم اذیت می‌شدم و بدنم کم آورد.
‌خیلی‌ها معتقدند ای کاش حامد حدادی در میان مردم چین که همیشه از حضورش استقبال می‌کنند از دنیای ملی خداحافظی می‌کرد؟!
باورکنید قرار بود بازی کنم ولی بدن و ذهنم یاری نمی‌کرد وگرنه می‌دانید که من همیشه و همه جا برای تیم ملی تمام توانم را گذاشتم. البته خواسته قلبی‌ام این بود که در ایران و در اولین پنجره انتخابی خداحافظی کنم ولی نشد.
‌بازی‌های تیم ملی را در هانگژو دیدید؟ نتایج خوبی نگرفتیم؟
همه بازی‌ها را نگاه کردم و خیلی دوست داشتم کنارآنها بودم و کمک می‌کردم. آنها تمام تلاش‌شان را کردند اما این پروسه‌ای است که تیم ملی باید طی کند. بسکتبال بازی لحظه‌هاست و همان‌طور که دیدید مقابل فیلیپین کامبک بسیار خوبی داشتیم و در لحظه پایانی باختیم. زیبایی بسکتبال به همین ثانیه‌هاست امیدوارم جامعه بسکتبال حمایت کند. کاش بازیکنان هم‌نسل ما مصاحبه هایشان را موکول به بعد از بازی‌ها می‌کردند. چون آنها بزرگان تیم هستند و همه چشم به دهان آنها دوخته‌اند که چه صحبت‌هایی می‌کنند.
‌ یعنی اعتقاد دارید انتقاد و استعفاها بدموقع انجام شد؟
بله، من معتقدم به فدراسیون انتقاداتی وارد است همان‌طور که من، صمد و مهدی هم اشتباهاتی داریم. ولی خب جواد داوری هم بدشانسی آورده و با آمدن او خیلی از ماها از بسکتبال رفتیم. شاید هم اگر  در این بازی ها  روی سکو می‌رفتیم خیلی از نقاط ضعف پشت پرده پنهان می‌شد. ولی بگذارید این بازیکنان تجربه کسب کنند.
‌در بازی‌های هانگژو دیده شد که حسن علی اکبری و میثم میرزایی نتوانستند به خوبی جای شما را پرکنند؟
به نظرمن که هردو تلاش کردند و خوب هم بازی کردند. حسن دیر بسکتبال را شروع کرد و به یک‌باره میان بزرگسالان آمد ولی تمام تلاشش را می‌کند تا بهترینش را به نمایش بگذارد. او تجربه بازی‌های سنگین را نداشت. پارسال هم کم بازی کرد.
‌ حامد حدادی به علی اکبری کمک می‌کند تا بتواند به بازیکنی چون خودش تبدیل شود؟
هروقت نیاز باشد من هستم.اگر خاطرتان باشد مدتی را با هم تمرین می‌کردیم. ولی باید بدانید کادر فنی و مربیانش در باشگاه باید برایش وقت بگذارند.

جستجو
آرشیو تاریخی