شروع لیگ برتر والیبال در روزهای سرد پاییزی

جدال به امید روزهای روشن

برنامه هفته اول لیگ سایپا تهران – شهداب یزد  ساعت 15 فولاد سیرجان ایرانیان – هورسان رامسر  ساعت 15:30 ایفاسرام اردکان – شهرداری گنبد‌کاووس  ساعت 16 مس رفسنجان – طبیعت  ساعت 16 پاس گرگان – نیان الکترونیک خراسان  ساعت 16 گیتی‌پسند اصفهان – شهرداری ارومیه  ساعت 16:20 پیکان تهران – چادرملو اردکان  ساعت 18

مهری رنجبر
خبرنگار

لیگ برتر والیبال، در روزهای والیبال‌زدگی هوادارانش از امروز شروع می‌شود. در حالی که کام طرفداران والیبال از ناکامی تیم ملی هنوز تلخ است، اما نوبت به رقابت تیم‌های باشگاهی رسید. البته سایه اتفاقات تلخ تیم ملی تا وقتی تکلیف سرمربی جدید روشن نشده، روی رقابت‌های لیگ برتر سنگینی می‌کند.
در این دوره 14 تیم ایفاسرام اردکان، مس رفسنجان، فولاد سیرجان ایرانیان، پاس گرگان، گیتی‌پسند اصفهان، سایپا تهران، پیکان تهران، چادر ملو اردکان، شهداب یزد، شهرداری ارومیه، نیان الکترونیک خراسان، هورسان رامسر، طبیعت و شهرداری گنبد‌کاووس حضور دارند. هرچند هفته اول لیگ ملت‌ها از نظر نتیجه حساس نیست، اما تقابل تیم‌ها شاید جالب و حساس باشد.
لیگ برتر والیبال از ساعت 15  امروز در سالن فدراسیون، با بازی سایپا و شهداب یزد قهرمان فصل قبل، رسماً شروع می‌شود. نارنجی‌پوشان سایپا این فصل امیر حسینی پاسور باسابقه را روی نیمکتشان دارند. شهدابی‌ها بدشان نمی‌آید این فصل را با هت‌تریک قهرمانی لیگ برتر تمام کنند، بنابراین سرمربی تیم محمدرضا تندروان بنا را برای استارت مقتدرانه در تهران گذاشته و بدون شک بازیکنانش را برای شروع خوب آماده کرده است. البته تندروان در دقیقه 90 با پافشاری پاس گرگان، قدرتی‌زن خود شایان شاهسوند را از دست داد. در حالی که ستاد نیروهای مسلح به بازیکنان سرباز تیم‌های والیبال، بسکتبال و فوتبال مهلت داد تا اردیبهشت‌ماه سال آینده در تیم‌هایشان بمانند، اما شایان شاهسوند حکایت دیگری پیدا کرد. او با اینکه با شهدابی‌ها قرارداد بسته و حتی درصدی از آن را هم گرفته با اصرار زیاد گرگانی‌ها به ترکیب پاس این شهر اضافه شد. مسئولان پاس گرگان به بهانه اینکه شاهسوند سرباز است، اجازه ندادند او این فصل را در شهداب یزد بماند؛ هر چند شاید شناخت چندانی از سایپا نداشته باشد.
 نیم ساعت بعداز شروع بازی اول در تهران، 969 کیلومتر آن طرف‌تر، یعنی در سیرجان تیم فولاد ایرانیان این شهر با سکانداری بهروز عطایی سرمربی مستعفی تیم ملی، تیمش را مقابل هورسان رامسر تیم رحمان محمدی‌راد در زمین می‌چیند؛ بازی‌ای که در نوع خودش می‌تواند جالب باشد. چرا که اکثر بازیکنان او در تیم ملی بودند و با بازی روی دست هم آماده هستند و بقیه هم اینجا زیر نظر مهران زارع و حسین خوریانی طبق برنامه عطایی تمرین می‌کردند و حتی بازی تدارکاتی هم انجام دادند و در چند روز مانده تا شروع لیگ هم طبق برنامه برای هماهنگی تمرین کردند. برعکس آن تیم هورسان که بعد از اتفاقات زیادی که از سر رد کرد تا به این فصل رسید، شاید جوان‌ترین تیم لیگ برتر باشد؛ تیمی که از جمع 15 بازیکنش 3 نوجوان، 3 جوان و 2 امید دارد. البته دو بازیکن پاکستانی را با شناخت از ملی‌پوشان پاکستانی به ترکیب تیمش اضافه کرده است.
شاید بازی جالب سوم در این هفته، بازی تیم تازه‌وارد طبیعت با مس رفسنجان است؛ تقابل استاد و شاگرد. تیمی که امسال با خرید امتیاز لبنیات هراز آمل در لیگ حاضر می‌شود و ابراهیم وادی هدایتش می‌کند و نکته جالب‌تر اینکه وادی هفته پیش حکم سرپرستی هیأت والیبال تهران را گرفته است. تیم وادی امروز در رفسنجان به مصاف تیم شاگردش محمد محمدکاظم می‌رود. محمدکاظم که فصل قبل تیم مس رفسنجان را در لیگ برتر نگه داشت تا این فصل برای سومین بار حضور در لیگ برتر را تجربه کند.
تیم‌های پاس گرگان و نیان الکترونیک هفته اول دوباره به‌هم خوردند. آنها که فصل قبل در هفته اول به مصاف هم رفتند، امروز هم در هفته اول لیگ برتر، به میزبانی گرگان با هم بازی دارند. سال قبل گرگان میهمانش را با شکست 3 بر صفر بدرقه کرد، اما بعید نیست حامد صمدی تیمش را برای پیروزی در خانه میزبان آماده کرده باشد.
تیم ایفاسرام اردکان به سرمربیگری علیرضا طلوع‌کیان هم میزبان شهرداری گنبد است؛ بازی‌ای که روی کاغذ برای میزبان خیلی سخت نیست. شهرداری ارومیه هم امروز در اصفهان به مصاف گیتی‌پسند می‌رود. هفته اول لیگ برتر والیبال هم با بازی پیکان تهران با چادرملوی تازه‌وارد تمام می‌شود.

جستجو
آرشیو تاریخی