صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و هفت - ۲۹ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و هفت - ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۵

اخبار

اشتراک کانال با طرح «اینترکانکشن» پیام‌رسان‌ها
معاون سیاستگذاری و اعتباربخشی سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: در حال پیاده‌سازی فازهای بعدی طرح اتصال متقابل پیام‌رسان‌ها هستیم.
به گزارش مهر، حامد منکرسی در خصوص آخرین آمار استفاده از طرح اتصال متقابل پیام‌رسان‌های بومی (طرح اینترکانکشن) گفت: روند استقبال مردم از طرح اتصال متقابل پیام‌رسان‌های بومی به یکدیگر در حال افزایش است و در حال حاضر حدوداً یک‌ونیم میلیون کاربر از طرح اتصال متقابل پیام‌رسان‌های بومی استفاده می‌کنند.
وی افزود: در حال پیاده‌سازی فازهای بعدی این طرح هستیم که یکی از این فازها اضافه شدن کانال‌های مشترک به طرح اتصال پیام‌رسان‌ها است، به این ترتیب که می‌توان یک کانال در یک پیام‌رسان ایجاد کرد و کاربران در دیگر پیام‌رسان‌ها می‌توانند عضو آن کانال شوند.
منکرسی گفت: زمانی که طرح اتصال متقابل پیام‌رسان‌ها (طرح اینترکانکشن) با استانداردهای لازم در پیام‌رسان‌های خارجی هم پیاده‌سازی شود، در آینده قابلیت اتصال پیام‌رسان خارجی به پیام‌رسان ایرانی و بالعکس برقرار خواهد شد.

نقش‌آفرینی دانش‌بنیان‌های ایرانی در بازار ازبکستان
۶ مجموعه دانش‌بنیان ایرانی در حوزه‌های انتقال دانشجو به ایران، تولید انیمیشن، راه‌اندازی مراکز داده، تولید پهپادهای کشاورزی و تجهیزات پزشکی با طرف‌های ازبکستانی همکاری می‌کنند.
به گزارش روابط عمومی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری، نخستین نشست گروه‌ همکاری‌‌های مشترک ایران و ازبکستان در حوزه نوآوری و فناوری به ریاست معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور اسلامی ایران و وزیر آموزش‌عالی، علوم و نوآوری ازبکستان در تاشکند برگزار شد.
این نشست همزمان با هفته نوآوری ازبکستان با حضور هیأتی از جمهوری اسلامی ایران که روز چهارشنبه به ریاست روح‌الله دهقانی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور راهی تاشکند شده‌اند برگزار و طی آن توافقاتی برای توسعه همکاری‌های علمی و فناوری حاصل شد. طرفین توافق کردند از توسعه همکاری‌های مستقیم بین شرکت‌های دانش‌بنیان دو کشور و پروژه‌های استارتاپی مشترک حمایت کنند.
روح‌الله دهقانی گفت: یکی از جنبه‌های مهم این مذاکرات، توافق در زمینه همکاری‌های مشترک در بهبود وضعیت زیست‌محیطی در منطقه خلیج آرال و افزایش نوآوری‌های زیست‌محیطی در این منطقه بود. گفتنی است پاویون جمهوری اسلامی ایران در این نمایشگاه با حضور ۲۵ شرکت دانش‌بنیان، بزرگ‌ترین پاویون خارجی در این نمایشگاه است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی