صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و هفت - ۲۹ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و هفت - ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۵

مرور تاریخ با دلیــران تنگستــان

تاریخ ایران سرشار از دلاوری‌ها و ازخودگذشتگی‌های بسیار برای دفاع از مرز و بوم کشور است و شاید یکی از جذاب‌ترین داستان‌ها را بتوان در مقابله دلیران تنگستان با انگلیسی‌ها در جنوب ایران دانست. این واقعه که تاکنون دستمایه کتاب‌ها، فیلم‌ها و سریال‌های بسیاری شده است، راه خود را به سوی صنعت بازی‌سازی هم باز کرده و فعالان این عرصه با الهام از ایستادگی دلیران تنگستان یک بازی جذاب کامپیوتری را طراحی و به بازار ارائه کرده‌اند که بسیار مورد توجه دوستداران بازی قرار گرفته است. بازی کامپیوتری «فریاد آزادی: تنگستان» که معادل انگلیسی Men of Freedom شناخته می‌شود، به روایت یکی از حماسه‌های تاریخ معاصر کشورمان می‌پردازد که کم و بیش با آن آشنا هستیم. در اوایل قرن بیستم میلادی نیروهای بریتانیایی شهر بوشهر را به تصرف خود درآوردند تا بیش از هر زمان دیگری قدرت نمایی کنند. اما این موضوع برای مردم محلی بوشهر قابل قبول نبود و سرانجام تصمیم گرفتند به رهبری رئیسعلی دلواری به نبرد با نیروهای دشمن بپردازند.
این بازی سعی بر بازگویی داستان این رویداد تاریخی دارد و آن را در قالب یک شوتر اول شخص ارائه می‌دهد. کاربر در این بازی کنترل دو شخصیت با نام‌های خسرو و خالو را به دست می‌گیرد که هر دو جزو یاران رئیسعلی دلواری محسوب می‌شوند و مبارزهای توانمندی هستند. آنچه که بازی
« فریاد آزادی: تنگستان» را جذاب‌تر از قبل می‌کند توجه به جزئیات تاریخی است. مثلاً تک تک بناها و اسلحه‌ها با توجه به الگوهای خاص آن زمان طراحی شده‌اند که خود از نقاط قوت زیبایی‌های بصری و تعهد به تاریخ در این بازی به شمار می‌رود. علاقه‌مندان می‌توانند این بازی که با سیستم عامل ویندوز سازگار است را به صورت رایگان از کافه بازار دانلود کنند.
جستجو
آرشیو تاریخی