صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و پنج - ۲۶ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و پنج - ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۷

خرده خبر

5 آبان استارت لیگ برتر والیبال زنان
لیگ برتر والیبال زنان از ۵ آبان شروع می شود. در این دوره 6 تیم حضور دارند که به صورت رفت و برگشت با هم رقابت می کنند. بازی پیکان با فولاد سپاهان مهم‌ترین بازی هفته اول دور رفت لیگ برتراست. تیم‌های لیگ برتری طبق برنامه ساعت 11 به مصاف هم می‌روند. طبق برنامه مهرسان تهران به مصاف مس رفسنجان می‌رود. هوران یزد هم میزبان ذوب آهن اصفهان است. نیلوفر رشیدی که امسال هدایت تیم ملی بانوان کشورمان را برعهده داشت با مهرسان در لیگ شرکت می‌کند. میترا شعبانیان سرمربی اسبق تیم ملی کشورمان نیز در لیگ امسال هدایت ذوب‌آهن را برعهده دارد.

10 کماندار در پاراآسیایی هانگژو
تیم پاراتیراندازی با کمان برای حضور در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو امشب راهی کشور چین می‌شود.
هادی نوری، رمضان بیابانی، علی‌سینا منشأزاده، غلامرضا رحیمی، اصغر زارعی‌نژاد، محمدرضا عرب عامری، مریم یاورپور، فرزانه عسگری، سمیه رحیمی و زهرا نعمتی 10 کماندار کامپوند و ریکرو هستند که راهی هانگژو می شوند تا برای ایران با آسیایی‌ها رقابت کنند.

افتتاح 305 پروژه ورزشی در کشور
همزمان با گرامیداشت هفته تربیت‌بدنی ۳۰۵ پروژه ورزشی در سطح کشور به مساحت ۵۵۰ هزار متر مربع افتتاح می‌شود. به مناسبت گرامیداشت هفته تربیت‌بدنی سال1402 تعداد 305 پروژه ورزشی در سطح کشور به مساحت 550 هزار متر مربع با اعتبار هزینه شده 904 میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.
این پروژه‌ها شامل 25 باب زمین فوتبال استاندارد، 22 باب سالن چند منظوره توپی، 218 باب زمین مینی فوتبال (چمن مصنوعی)، 12 باب سالن ورزشی تخصصی غیر توپی، 6 باب استخر سرپوشیده، 2 باب سالن چند منظوره مسابقاتی، 2 باب سالن ورزش باستانی، 12 باب سایر اماکن ورزشی (دیواره صخره نوردی، زمین ساحلی، باشگاه سوارکاری و...) استادیوم فوتبال ملکان، پیست دوچرخه سواری و پیست تارتان مجموعه ورزشی یادگار امام تبریز سالن جانبازان و معلولین سمنان و مجموعه ورزشی فلکده رشت است.از این تعداد 232 پروژه در روستاها و مناطق کم برخوردار و 73 پروژه در شهرها احداث شده است.
از ابتدای شروع به کار دولت مردمی سیزدهم، با احتساب پروژه‌های فوق تعداد 1522 پروژه ورزشی از محل اعتبارات دولتی جمعاً به مساحت 3 میلیون متر مربع با اعتبار هزینه شده 586/3 میلیارد تومان تکمیل و به بهره‌برداری رسیده است.

استارت نایب‌ قهرمان جهان در وزن جدید
علیرضا مُهمدی که به دلیل اضافه وزن نتوانست در وزن ۸۲ کیلوگرم تیم ملی زیر ۲۳ سال ایران را همراهی کند، بار دیگر به اردوی تیم امید کشتی فرنگی دعوت شد.مسابقات کشتی زیر 23 سال جهان در روزهای اول تا هفتم آبان ماه در تیرانای آلبانی برگزار می‌شود که هر دو تیم آزاد و فرنگی ایران در این رقابت‌ها شرکت می‌کند. پیش از این به علیرضا مُهمدی دارنده مدال نقره وزن 82 کیلوگرم مسابقات قهرمانی بزرگسالان جهان اعلام شده بود که حدود یک ماه بعد از بازگشت از صربستان، تیم امید را در همین وزن در مسابقات زیر 23 سال جهان همراهی کند که او به دلیل کیلوهای اضافی و اینکه وزن طبیعی بدنش به گفته مربی‌اش 90 کیلوست، از حضور در اردوی تیم ملی امید خودداری کرد.او بار دیگر به اردوی تیم ملی امید فراخوانده شده و این استارت حضور نایب‌قهرمان جهان در وزن المپیکی 87 کیلوگرم خواهد بود.

 

جستجو
آرشیو تاریخی