صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و پنج - ۲۶ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و پنج - ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۷

ستارگان فوتسال منتظر تأیید آیین‌نامه جنجالی می‌مانند؟

حمایت از زنان به سبک تاج در AFC

پریسا غفاری / مدیران فدراسیون فوتبال در حال رایزنی با مسئولان AFC هستند تا یک بند مهم را به آیین‌نامه صدور مجوز حرفه‌ای اضافه کنند. آیین‌نامه صدور مجوز حرفه‌ای برای باشگاه‌های فعال در سطح قاره آسیا برای فصل جدید در حال تدوین است، بویژه آن‌که در فصل جدید رقابت‌های باشگاهی آسیا، قرار است مسابقات شکل‌وشمایل تازه‌ای به خود بگیرد و برگزاری رقابت‌های لیگ نخبگان آسیا در کنار رسمی‌شدن فعالیت لیگ قهرمانان زنان آسیا، از جمله تغییرات موردنظر AFC است که در فصل آینده (25-2024) قرار است اعمال شود.
پرسپولیس تهران در کنار سپاهان اصفهان، نساجی مازندران، تراکتور تبریز، فولاد خوزستان و گل‌گهر سیرجان از جمله تیم‌هایی هستند که در فصل اخیر توانستند از میان تیم‌های ایرانی مجوز حرفه‌ای را دریافت کنند، آن‌هم در شرایطی‌که تیم‌های مطرحی از جمله استقلال تهران در زمینه دریافت این مجوز برای دومین سال پیاپی ناکام بودند! جالب آنکه برای اولین‌بار دو تیم فوتبال زنان سپاهان و خاتون بم هم توانستند مجوز حرفه‌ای دریافت کنند که اتفاق بی‌سابقه‌ای در تاریخ فوتبال باشگاهی ایران محسوب می‌شود.
کنفدراسیون فوتبال آسیا مشغول تدوین آیین‌نامه صدور مجوز حرفه‌ای است  و در این میان، مهدی تاج به عنوان یکی از نواب‌رئیس کنفدراسیون به دنبال آن است بتواند در زمینه تغییر قوانین از کرسی مهم خود در AFC بهره ببرد.
باشگاه‌ها در سالیان گذشته ملزم به تیمداری در فوتبال زنان نبوده‌اند اما گفته می‌شود که رفته‌رفته قرار است این مسأله در آیین‌نامه صدور مجوز حرفه‌ای از اهمیت درجه A برخوردار شود و این مسأله بدان معناست که باشگاه برای دریافت مجوز حرفه‌ای، ملزم به فعالیت در حوزه فوتبال زنان است. یکی از درخواست‌های مطرح شده از سوی جامعه فوتسال زنان ایران با توجه به سابقه درخشان زنان فوتسالیست ایران در سطح قاره آسیا و دو قهرمانی پیاپی در جام ملت‌ها، بحث افزوده‌شدن موضوع تیمداری در «فوتبال یا فوتسال زنان» است.
ستارگان فوتسال زنان ایران در نامه‌هایی جداگانه خطاب به مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال درخواست خود را درباره اصلاح آیین‌نامه صدور مجوز حرفه‌ای مطرح کرده‌اند. در این‌باره گفته می‌شود که مذاکرات با مدیران اجرایی و مسئولان مؤثر در زمینه تدوین آیین‌نامه در حال انجام است اما هنوز افزوده شدن عبارت فوتسال در زمینه تیمداری در حوزه زنان رسمیت پیدا نکرده و مذاکرات در این‌باره ادامه دارد. کنفدراسیون فوتبال آسیا در آغاز سال جدید میلادی، آیین‌نامه فصل جدید را منتشر می‌کند .
جستجو
آرشیو تاریخی