حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به بیمارستان المعمدانی غزه

رژیم خون‌آشام

بیش از 1500 نفر در جنایت شب گذشته به شهادت رسیدند

در دقایق اولیه پس از این حادثه، وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد  ارتش اسرائیل بیمارستان المعمدانی در مرکز نوار غزه را بمباران کرد.
برآورد اولیه از تعداد کشته‌شدگان حاکی از شهادت دست‌کم 1500  نفر از فلسطینیان بود. برخی رسانه‌ها گزارش دادند که اسرائیل با موشک‌های جدیدی که امریکا به این رژیم هدیه داده، این جنایت را رقم زده است.
کاربران گروه‌های تلگرامی شهرک‌نشینان صهیونیست با بازنشر ویدئوهای بمباران بیمارستان غزه، از ارتش این رژیم برای رقم زدن این جنایت تاریخی تشکر کردند و به تمسخر صدها شهید بی‌گناه این حادثه پرداختند. همزمان با جنایت رژیم صهیونیستی در حمله به بیمارستان المعمدانی در غزه، منابع خبری از فرو رفتن - بیمارستان الشفا به عنوان بزرگترین مجموعه بیمارستانی غزه - در خاموشی کامل در این منطقه خبر دادند.
در اولین واکنش رسمی از سوی جنایتکاران اسرائیلی، سخنگوی ارتش این رژیم پس از کشتار مردم بی‌گناه در بیمارستان المعمدانی در صفحه اجتماعی خود نوشت: «به [مقامات غزه] هشدار داده بودیم که بیمارستان المعمدانی و ۵ بیمارستان دیگر را تخلیه کنند.» «ایتمار بن گویر» وزیر امور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی نیز دقایقی پس از جنایت هولناک این رژیم در بمباران بیمارستان المعمدانی گفت: «تنها چیزی که باید وارد غزه شود صدها تن مواد منفجره است نه کمک‌های بشردوستانه.»
این ادعا در حالی مطرح شد که حتی روزنامه امریکایی نیویورک‌تایمز نیز پیشتر گزارش داده بود خارج کردن مجروحان از مجموعه‌های درمانی غزه امکانپذیر نیست.
 دبیرکل سازمان جهانی بهداشت نیز  با اعلام محکومیت حمله به بیمارستان المعمدانی از سوی این سازمان بین‌المللی، اعلام کرد: «ما خواهان حفاظت فوری از غیرنظامیان و مراقبت‌های بهداشتی و لغو دستورات تخلیه هستیم.» مدیر کل آژانس بهداشت سازمان ملل متحد، حمله به بیمارستان المعمدانی در شمال غزه را محکوم کرد.
 ساکنان رام الله در کرانه باختری و همچنین فلسطینیان ساکن در بیت‌المقدس نیز با برپایی تظاهرات شبانه، به خیابان‌ها آمدند. تظاهرکنندگان در رام‌الله علیه محمودعباس رئیس تشکیلات خودگردان به علت استقبال از بلینکن وزیر خارجه امریکا شعار دادند. همزمان رسانه‌ها نیز خبر دادند که محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین که قصد داشت امروز بایدن را در امان ملاقات کند، پس از جنایت حمله به بیمارستان، بدون انتظار برای دیدار با بایدن، امان را ترک کرد و فوراً به رام‌الله بازگشت.
«محمد اشتیه» نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین  نیز ساعتی پس از این حادثه ناگوار، حمله اسرائیل به بیمارستان المعمدانی را «یک جنایت هولناک و نسل‌کشی» خواند و کشورهای حامی اسرائیل را مسئول آن دانست.
وزارت خارجه اردن هم با صدور بیانیه‌ای شدیداللحن، ضمن محکومیت این جنایت اعلام کرد: اردن این اقدام را که با تمام ارزش‌های انسانی و اخلاقی و با قواعد حقوق بشردوستانه بین‌المللی به ویژه کنوانسیون چهارم ژنو در رابطه با قواعد جنگ مغایرت دارد، رد می کند.
در اردن اما تظاهرات کنندگان با حمله به سفارت اسرائیل، کفش‌های خود را به نشانه اعتراض به ورود جو بایدن، رئیس جمهور امریکا به این کشور بالا بردند.
خبرنگار الجزیره در گزارش تکمیلی خود اعلام کرد که اسرائیل در حمله به بیمارستان المعمدانی از نوع خاصی بمب استفاده کرده که قادر به ایجاد هزاران ترکش است.
به گفته منابع فلسطینی، صدها نفر از آواره‌های غزه در حیاط این بیمارستان پناه گرفته بودند.اردوغان رئیس جمهور ترکیه نیز با انتشار متنی، خواستار اقدام بشریت برای توقف وحشی گری بی‌سابقۀ اسرائیل در غزه شد. در تونس نیز تظاهرات شبانه شکل گرفت و تظاهرکنندگان در اردوگاه عین الحلوه در جنوب لبنان نیز شعار «الشعب یرید إعلان الجهاد» (مردم می خواهند اعلام جهاد کنند) سر دادند.
وزارت خارجه مصر نیز این حمله را بشدت محکوم کرد و گفت که «قاهره بمباران عمدی غیرنظامیان را نقض جدی قوانین بین‌المللی، حقوق بشر و اساسی‌ترین ارزش‌های بشریت می‌داند.» ساعات پایانی شب گذشته همچنین رسانه‌ها گزارش دادند که  مردم خشمگین در تونس، ترکیه، لبنان، عراق، مصر، فرانسه، برزیل و کلمبیا نیز اقدام به برگزاری تجمع ضد اسرائیلی کردند. در ایران نیز، دانشجویان با تجمع شبانه در میدان فلسطین تهران، انزجار خود را از اقدام جنایتکارانه صهیونیست‌‎ها ابراز کردند.
جستجو
آرشیو تاریخی