صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و چهار - ۲۵ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و چهار - ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۲۳

اخبار

دلجویی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد از علیرضا قربانی
طی 24 ساعت گذشته خبری بر خروجی خبرگزاری‌ها و صفحات مجازی قرار گرفت مبنی بر لغو کنسرت علیرضا قربانی در اصفهان. این کنسرت قرار بود روزهای ۲۱، ۲۲ و ۲۳ مهرماه در این شهر برگزار شود اما این خواننده از صادر نشدن مجوز برای اجرای کنسرت در این شهر خبر داد. پس از انتشار این خبر معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با علیرضا قربانی تماس گرفت و از ایشان بابت لغو کنسرت اصفهان عذرخواهی کرد.محمود سالاری در پی خبر لغو این کنسرت اعلام کرد: کنسرت آقای قربانی مجوزهای لازم را از اداره کل فرهنگ و ارشاد استان اصفهان داشته و از این نظر هیچ مشکلی برای اجرای ایشان وجود نداشته است. متأسفانه در روند برگزاری این کنسرت برخی ناهماهنگی‌ها با ارشاد استان منجر به لغو این کنسرت شده است.
 
«شمر زمانه» بر روی دیوارنگاره میدان ولی‌عصر(عج) تهران
طرح دیوارنگاره میدان ولی‌عصر(عج) شهر تهران با عنوان «شمر زمانه» و با شعار «دوباره شمر زمانه/ دوباره قحطی آب»  با توجه به ظلم بی‌امان رژیم صهیونیستی و قطع آب به روی کودکان مظلوم فلسطین رونمایی شد. این دیوارنگاره اثری از خانه طراحان انقلاب اسلامی است که روح‌الله مختاری طراحی گرافیک، علی خلج طراحی نوشتار، ملیحه بلندیان کاشی نویسندگی شعار آن را برعهده داشتند و به همت سازمان هنری رسانه‌ای اوج رونمایی و نصب شده است.
 
 اعلام زمان مراسم خاکسپاری مهرجویی و همسرش
زمان برگزاری مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر داریوش مهرجویی و همسرش وحیده محمدی‌فر اعلام شد. این مراسم از ساعت ۱۰ صبح چهارشنبه ۲۶ مهر ماه در پهنه رودکی تالار وحدت با سخنرانی هنرمندان برگزار می‌شود و در ادامه پیکر داریوش مهرجویی و همسرش به قطعه هنرمندان بهشت زهرا بدرقه می‌شود. مجید مجیدی، اصغر فرهادی، کانون نمایشنامه‌نویسان خانه تئاتر، کانون کارگردانان سینمای ایران و... در پی قتل هولناک داریوش مهرجویی پیام‌های جداگانه‌ای منتشر کردند./ ایسنا

اهدای یک جایزه بین‌المللی به سینمای فلسطین
در مراسم اختتامیه جشنواره فیلم لندن ۲۰۲۳، فیلم «شیطان وجود ندارد» ساخته ریوسوکی هاماگوچی به عنوان بهترین فیلم بخش رقابتی رسمی جشنواره انتخاب شد.
«خداحافظ طبریه» لینا سوآلم که کاوشی در ارتباط او با مادرش است، در بخش رقابتی مستند جایزه اصلی (گریرسون) را به خانه برد. سوآلم، فیلمساز فرانسوی- فلسطینی- الجزایری، از هیأت داوران برای بها دادن به داستان زنان فلسطینی تشکر کرد و گفت: داستان‌های این زنان تاریخ مردمی است که از هویت خود محروم شده‌اند و همیشه مجبورند خود را از نو بسازند. ما با سخنان خود با محو کردن آنها مبارزه می‌کنیم. می‌خواستم داستان‌هایشان را قبل از ناپدیدشدنشان بگویم تا تصاویر دنیایی را حفظ کنم که به سرعت در حال ناپدید شدن است. سوآلم با اشاره به درگیری کنونی غزه گفت: در زمانی که احساس می‌کنیم دیده نمی‌شویم و بیش از همیشه انگ می‌خوریم، در زمانی که نمی‌دانیم فردا چگونه خواهد بود، فیلم‌های ما همیشه وجود خواهند داشت تا ما را به یاد آورند.
 

 

جستجو
آرشیو تاریخی