ورزش ایران

 نوبت بررسی مربیان والیبال رسید
کمیته فنی فدراسیون والیبال، چهارشنبه گزینه‌های سرمربیگری تیم ملی را بررسی می‌کند. ولادیمیر آلکنو، جانلو رنزو، بلنجینی، زنان دال زوتو، آندره آ آناستازی، مارسلو مندز، آنجلو لورنزتی و خاویر وبر 8 گزینه اصلی فدراسیون والیبال هستند. قرار است کمیته فنی چهارشنبه رزومه 3 یا 4 مربی را که با باشگاه و تیمی قرارداد ندارند و برای همکاری با فدراسیون ایران اعلام آمادگی قطعی کرده‌اند، بررسی کند تا در نهایت سرمربی جدید انتخاب شود.
 

کمیته اخلاق والیبال راه‌اندازی شد
کمیته اخلاق فدراسیون والیبال برای بررسی عملکرد تیم ملی، بازیکنان و کادر فنی در فصل مسابقات امسال راه‌اندازی شد. ظاهراً بعد از انتشار گزارش بی‌نظمی یکی از ملی‌پوشان در بردن ویپ به جلسه آنالیز، قمار و شرط‌بندی در هفته سوم لیگ ملت‌ها به میزبانی امریکا و پوشیدن لباس متفاوت از بقیه در تمرین، فدراسیون برای راه‌اندازی کمیته اخلاق دست به کار شد. مصطفی کارخانه سرپرست تیم‌های ملی و مدیر فنی تیم ملی در جلسه با محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون، وحید مرادی نایب‌رئیس فدراسیون، ناصر میرفخرایی عضو کمیته فنی و میلاد تقوی مشاور امور اجرایی، عملکرد کلی تیم در این فصل، موارد انضباطی و رعایت اصول بازیکنان و کادر فنی و تأثیرات آن بر عملکرد تیم و رفتار رسانه‌ای حرفه‌ای اعضای تیم ملی در قبال مسئولیت مهم آن در حفظ منافع تیم ملی و والیبال کشور را بررسی کرد. با راه‌اندازی کمیته اخلاق همه موارد انضباطی تیم‌های ملی در کمیته اخلاق فدراسیون با حضور طرفین مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد.


رضازاده: وزنه‌برداران خسته بودند
حسین رضازاده، رئیس کمیته فنی فدراسیون وزنه‌برداری، عامل خستگی را مانع از کسب نتایج خوب از سوی ملی‌پوشان وزنه‌برداری ایران در بازی‌های آسیایی هانگژو دانست. او با توجه به فاصله اندک زمانی برگزاری رقابت‌های جهانی عربستان و بازی‌های آسیایی هانگژو و عدم نتیجه‌گیری مناسب در هر دو رویداد گفت: «20 روز فاصله زمانی برای برگزاری این دو رویداد مهم بسیار کم است، افرادی که کارشناس این رشته ورزشی هستند به خوبی می‌دانند که حداقل ۴۰ روز زمان لازم است که یک وزنه‌بردار پس از شرکت در یک رویداد جهانی خود را برای شرکت در یک رقابت دیگر آماده کند. متأسفانه ملی‌پوشان به علت خستگی مفرط در چین خوب ظاهر نشدند».


زنان فوتبالیست به ترکیه رفتند
نرگس سبک تکین، غزاله صالحی‌پور و ساناز ربیع لاله فصل آینده در لیگ ترکیه بازی خواهند کرد.این سه بازیکن فوتبال با عقد قراردادی به تیم استانبول تلسیز اسپور پیوستند تا فصل آینده در لیگ فوتبال زنان ترکیه توپ بزنند.نرگس سبک تکین فصل گذشته در پیکان تهران حضور داشت. غزاله صالحی‌پور نیز چند فصلی است در لیگ‌های اسپانیا به فوتبال ادامه می‌دهد. همچنین ساناز ربیع لاله به عنوان بازیکن آزاد سومین بازیکن ایرانی تیم ترکیه‌ای خواهد بود.


هیچ بازی‌ای در خانه والیبال برگزار نمی‌شود
ترابی: خدا را شکر همه چیز آماده است
محسن ترابی سرپرست سازمان لیگ فدراسیون والیبال معتقد است همه چیز برای شروع لیگ برتر آماده است. او می‌گوید: «خدا را شکر همه چیز آماده است. امسال تیم‌ها سالن‌هایشان را استاندارد کرده‌اند. حتی تیم طبیعت که برای اولین‌بار حضور در لیگ برتر را تجربه می‌کند.»
به گفته او البته کفپوش زمین سالن طبیعت یک ایراد دارد: «با اینکه کفپوش زمین طبیعت خوب است اما زیرسازی زمین ایراد دارد که باید برطرف شود. هر چند کفپوش 9 میلیمتری ایراد زیرسازی را جبران می‌کند. البته قرار است تا نیم فصل دوم زیرسازی کفپوش هم درست شود.»
سرپرست سازمان لیگ معتقد است تصمیم جدید فدراسیون مشکل ویدیوچک بعضی سالن‌ها را حل می‌کند: «تیم‌های شهداب یزد، فولاد سیرجان، طبیعت، چادرملو و شهرداری گنبد ویدیوچک دارند. هورسان ویدیوچک ندارد، اما معمولاً برای هر فصل اجاره می‌کند. ما الزاماتی که می‌گذاریم به معنی این نیست که اگر شرایط مهیا نباشد تیم‌ها را کنار می‌گذاریم. بلکه با کمک هم شرایط را به‌ حالت استاندارد می‌رسانیم. امسال هم در جلسه هماهنگی به تیم‌هایی که ویدیوچک دارند گفتیم می‌توانند برای بازی‌هایی که میزبان ویدیوچک ندارد، دستگاه را همراه خود ببرند و هزینه را از رقیب بگیرند.»
به‌گفته ترابی، هیچ بازی‌ای امسال درخانه والیبال تهران برگزار نمی‌شود: «ما سه تیم تهرانی در لیگ برتر داریم که تیم‌های پیکان و سایپا در سالن فدراسیون بازی‌هایشان را برگزار می‌کنند و تیم طبیعت هم در سالن خودش میزبان است، بنابراین هیچ بازی‌ای در خانه والیبال تهران برگزار نمی‌شود.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی