مدال پینگ‌پنگ بهترین مدال کاروان هانگژو بود

اشتری: مردان یک اتفاق محال و نشدنی را رقم زدند

گروه ورزشی- تیم ملی پینگ‌پنگ زنان ایران فقط با یک ورزشکار راهی بازی‌های آسیایی هانگژو شد و شیما صفایی در همان دیدار اول و یک بازی سخت مقابل ژاپن نتیجه را واگذار کرد. مهشید اشتری یک پای ثابت اردوهای تیم ملی پینگ‌پنگ زنان و اعزام‌ها با انتقاد از محدودیت در اعزام نفرات به هانگژو می‌گوید: «تنیس روی میز به‌دلیل کمبود بودجه محدودیت اعزام نفرات به چین داشت. از طرفی هم چون شانس کسب مدال نداشتیم فقط به اعزام صفایی بسنده کردند. مگر ورزشکاران این رشته در سال چند بار به مسابقات بین‌المللی اعزام می‌شوند؟»
او همچنین درخصوص عملکرد تنیس روی میز ایران در بازی‌های آسیایی هانگژو بیان می‌کند: «در بانوان فقط یک اعزامی داشتیم که باید انفرادی بازی می‌کرد. شیما صفایی با قرعه سختی مواجه شد و در اولین بازی خود با رنک یک یا دو ژاپن روبه‌رو شد. بازی سختی داشت و انتظاری هم از او نمی‌رفت. اما در بخش مردان یک اتفاق محال و نشدنی رخ داد. هیچ‌کس فکرش را هم نمی‌کرد که پینگ‌پنگ ایران در بخش دوبل و تیمی، ژاپن را شکست دهد. ژاپن پس از چین برترین تیم جهان را در اختیار دارد. مدالی که تنیس روی میز ایران در هانگژو کسب کرد، جزو بهترین مدال‌های کاروان ایران در هانگژو بود.»
ملی‌پوش کشورمان اما از سهمیه اندک بخش دختران انتقاد می‌کند: «از ابتدا هم قرار بود برای مردان فقط نوشاد عالمیان را اعزام کنند که با هزار زور و اصرار توانستند ۳ نفر را اعزام کنند اما در بخش زنان، چون شانسی برای ملی‌پوشان خانم قائل نبودند فقط شیما صفایی را به هانگژو فرستادند. بحث کمیته ملی المپیک برای تخصیص سهمیه به رشته‌ها برای اعزام ورزشکاران به مسابقات آسیایی فقط آیتم کیفیت بود. به‌همین دلیل از تعداد نفرات پینگ‌پنگ کم شد و سهمیه آن را به برخی رشته‌ها دادند، چون شانس کسب مدال بیشتری نسبت به ما داشتند، هر چند همان رشته‌ها هم نتوانستند نتیجه خوبی کسب کنند. به هر حال پینگ‌پنگ یک رشته المپیکی است و باید بیشتر به آن توجه شود. فکر نمی‌کنم اضافه کردن ۲ بازیکن کارخیلی سختی می‌بود.»
اشتری همچنین ادامه می‌دهد: «اعزام پینگ‌پنگی‌ها با هزینه شخصی و یا حمایت از طریق اسپانسر صورت می‌گیرد. هر سفر حدود ۸۰ میلیون تومان برای هر ورزشکار آب می‌خورد. تعداد ورزشکاران زیاد است و فدراسیون نیز به‌دلیل محدودیت بودجه نمی‌تواند ما را به تمام مسابقات برون‌مرزی اعزام کند. پس ای کاش این فرصت را به ما می‌دادند تا در دوبل و تیمی شرکت می‌کردیم.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی