نمی‌توان عملکرد هاکان را در تنها 4 ماه قضاوت کرد

داوری: نباید آینده حدادی به خطر می‌افتاد

پریسا غفاری
خبرنگار

 تیم ملی بسکتبال ایران در بازی‌های آسیایی هانگژو در جایگاه پنجم ایستاد؛ جایگاهی که منتقدان زیادی پیدا کرد. هرچند گفته می‌شود در تیم جوانگرایی صورت گرفته و باید به کادر فنی و فدراسیون فرصت داد اما با این‌حال تیم ایراداتی داشت که باید هرچه سریع‌تر برطرف شود.
جواد داوری، رئیس فدراسیون بسکتبال در دو رویداد جام جهانی و هانگژو کنار تیم بود و تمامی عیب و نقص‌های تیم را شناسایی کرد اما با این حال امیدوار است در راستای تغییراتی که مورد نظر اوست تیم بتواند پیش برود.
او با وجود عملکرد نه‌چندان خوب هاکان دمیر در هانگژو خبر از تداوم همکاری با این سرمربی می‌دهد: «باید کمیته فنی تشکیل شود و هاکان دمیر گزارش عملکرد خود را بدهد و صحبت‌های او را شنید و به جمع‌بندی رسید.
البته باید بگویم هاکان تا پایان اردیبهشت‌ماه سال آینده با ما قرارداد دارد و قرار نیست همکاری بین ما به پایان برسد. او در پنجره‌های انتخابی کاپ آسیا تیم ملی را هدایت می‌کند.»
او البته عملکرد هاکان دمیر را خالی از ضعف نمی‌داند: «در کار فنی او ایراداتی است که درباره آن در کمیته فنی بحث و گفت‌و‌گو خواهد شد. ولی تا اینجای کار دمیر اهدافی را که فدراسیون در نظر داشت، اجرایی کرد. دمیر را برای تداوم تغییراتی که از زمان سعید ارمغانی آغاز کرده بودیم آوردیم. ضمناً تنها 4 ماه است که به صورت مداوم در کنار ما کار کرده و نمی‌توان در این مدت زمان کوتاه عملکردش را قضاوت کرد. ما در هانگژو فقط یک باخت و آن‌هم با اختلاف یک امتیاز داشتیم. در ضمن روندی که پیش گرفتیم در تیم جا افتاده و در هر رویدادی تیم بهتر کار می‌کند. من اصلاً قصد جابه‌جایی و تغییر در کادر تیم ملی را ندارم.»
رئیس فدراسیون بسکتبال در پاسخ به این سؤال که چرا هاکان در جام جهانی و هر بازی از یک ترکیب جدید استفاده می‌کرد، گفت: «ایران در سه منطقه غرب، شرق و آسیای میانه بازی می‌کند. مناطقی که هر کدام از آنها نوع خاصی از بسکتبال را می‌طلبد.
این مربی برعکس خیلی از مربیان که در باشگاه‌ها و تیم ملی ما هدایت بازیکنان را برعهده داشتند؛ معتقد است از بازیکن اول تا نفر دوازدهم باید به یک اندازه زمانی بازی کنند تا بتوانند همدیگر را حمایت کنند. این تفکرات کمک شایانی به کار تیمی ما می‌کند و در آینده نزدیک همین جوانان تیم می‌توانند دوباره خود را به قله آسیا برسانند. او از تغییرات در ترکیب به نحو احسن استفاده کرد.»
جواد داوری همچنین درباره خداحافظی حامد حدادی از تیم ملی مطرح کرد: «اولاً حدادی خیلی تلاش کرد تا خود را به جام جهانی برساند و تیم ملی را همراهی کند. او به دلیل جراحی و مصدومیت شدیدی که پیدا کرد بالاجبار در جام جهانی نتوانست تمام 40 دقیقه را بازی کند. برای ما هم خیلی مهم بود که خود را به بازی‌های آسیایی برساند ولی ماندن او در تیم ملی آینده او را به خطر می‌انداخت. این بازیکن سال‌ها برای ما زحمت کشیده و بازیکنان جدید باید قدر لحظاتی را که کنار او بازی کردند، بدانند و از تجربه‌های او استفاده کنند.
در بازی‌های آسیایی هانگژو تیم‌های حاضر از بازیکنان خارجی استفاده کردند، اما تیم ایران تنها تیمی بود که نه‌تنها بازیکنان نسل طلایی‌اش را به همراه نداشت بلکه یار خارجی هم جذب نکرده بود. »
داوری با توجه به عضویتش در کمیته فنی فدراسیون جهانی تصمیم دارد در این زمینه با فیبا صحبت کند: «ما قطعاً در این‌باره ورود می‌کنیم. با هاکوپ خاجیریان صحبت کردیم و او مدعی شد که بازی‌های آسیایی زیرنظر فیبا برگزار نمی‌شود، به همین دلیل تعدد خارجی‌ها در هر تیم منوط به پاسپورت‌های یک‌روزه آنها هم می‌شود. ولی از این مسأله نمی‌گذریم و با فیبا صحبت خواهیم کرد تا درباره آن تدابیری داشته باشند.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی