درخشش دختران در هانگژو اتفاق ویژه‌ای بود

صدیقی:با خاطره خوبی چین را ترک کردیم

فائزه زمانی
خبرنگار

 فدراسیون ووشو با 3 طلا، 7 نقره و 2 برنز بازی‌های آسیایی هانگژو را ترک کرد.
2 طلا، 4 نقره و 1 برنز در ووشو و 1 طلا، 3 نقره و 1 برنز هم در کوراش.
این نتایج اما درحالی بدست آمد که تیم ملی مقابل چین ناکام بود تاجایی که در تمامی وزن‌ها از میزبان شکست خوردیم، البته که امیرصدیقی رئیس فدراسیون نتایج را خوب و بهتر از جاکارتا می‌داند.
او حالا معتقد است که فدراسیون ووشو و کوراش با خاطره خوبی بازی‌های آسیایی را ترک کرده است و می‌گوید: «باتوجه به شرایط خاصی که فدراسیون در این یکی دو سال داشت، با خاطره خوبی هانگژو را ترک کردیم. ملی‌پوشان ما جنگیدند و بسیار درخشان عمل کردند. این 12 مدال کوراش و ووشو نتیجه بسیارخوب و بهتر از نتایج بازی‌های آسیایی جاکارتا بود؛ هم از نظر تعداد و هم از نظر کیفیت مدال‌ها.»
صدیقی درخشش دختران در هانگژو را اتفاق ویژه‌ای می‌داند و می‌گوید: «نیمی از این مدال‌ها را دختران‌مان کسب کردند که این اتفاق ویژه‌ای بود. ما سرمایه‌گذاری خوبی برای کوراش دختران کردیم که نتیجه‌اش را در هانگژو دیدیم و امیدوارم این مسیر به همین شکل پرقدرت پیش برود.»
 او درباره شکست مطلق تیم ملی مقابل چین در تمامی وزن‌ها می‌افزاید: «آنها 201 مدال طلا داشته و در تمامی رشته‌ها برنده مطلق بودند. بازی‌های آسیایی در رشته ووشو میدان متفاوتی نسبت به مسابقات قهرمانی آسیا و قهرمانی جهان است. چین با تمام قدرت از ظرفیت میزبانی و تماشاچیانش استفاده کرد، امتیازی که به هرحال ما از آن بی‌بهره هستیم. نمی‌شود چین را صرفاً قدرت مطلق ووشو دنیا دانست. ما و چینی‌ها سالیان سال است در میادین مختلف با یکدیگر مبارزه می‌کنیم، بعضی اوقات ما و بعضی اوقات دیگر آنها پیروز بوده‌اند. ما حتی سابقه شکست مقابل تیم‌هایی مثل اندونزی و لائوس را هم در بازی‌های آسیایی داشته‌ایم ولی اینکه باخت به چین تنها دغدغه ما باشد، این طور نیست. ما در مسابقات قهرمانی جهان اندونزی، چینی‌ها را شکست دادیم و قهرمان جهان شدیم. در ماکائو هم چینی‌ها را شکست داده و طلا گرفتیم. 2019 هم در شانگهای این اتفاق را تکرار کردیم ولی چون در بازی‌های آسیایی وزن‌ها محدود است، پیچیدگی موضوع بیشتر می‌شود. در نهایت آنچه که مهم و ارزشمند است نتیجه و مدال‌های طلایی است که ووشوکاران موفق به کسب آن شدند.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی