صفحات
شماره هشت هزار و دویست و نود و هفت - ۱۷ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و نود و هفت - ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۷

مــرور

معاون وزیر بهداشت:
۲هزار پروژه بهداشتی و درمانی
در مناطق محروم تکمیل شد
تا پایان سال 7هزار تخت به  تخت‌های بیمارستانی اضافه می شود
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه ۲هزار طرح بهداشتی و درمانی در مناطق محروم تکمیل شده است، گفت: بزودی ۷۵ هزار نیروی انسانی در سیستم بهداشت و درمان کشور در سه مرحله استخدام می‌شوند.
به گزارش وبدا، بهروز رحیمی افزود: توسعه بخش بهداشت، همزمان با اجرای برنامه ملی سلامت خانواده و ساخت ۴۰۴۰ پروژه بهداشتی در دولت مردمی در دستور کار وزارت بهداشت است که حدود ۲ هزار پروژه با اولویت مناطق محروم و کمتربرخوردار تکمیل شده و امیدواریم تا هفته دولت سال ۱۴۰۳ جشن اتمام ۴۰۴۰ پروژه بهداشتی شامل خانه‌های بهداشت و مراکز جامع خدمات سلامت شهری و روستایی را برپا کنیم. معاون وزیر بهداشت تأکید کرد: در کشور ۱۵۰ هزار تخت بیمارستانی داریم. دراین دولت معادل ۱۰ درصد کل ۴۴ سال بعد از انقلاب، تخت جدید بیمارستانی راه‌اندازی شده است و 7هزار تخت جدید نیز در ۶ ماه آینده به  تخت‌های موجود اضافه می‌شود.
وی با بیان اینکه مشارکت بخش خصوصی در حوزه سلامت بیشتر بر اساس ارزش افزوده اقتصادی است، اظهار داشت: بخش های درمانی کودکان و نوزادان، پرهزینه است و احتمال درآمدزایی بالا برای بخش خصوصی، کمتر است البته تبلیغات کمتری هم در این زمینه انجام شده تا حضور بخش خصوصی در این حوزه تقویت شود. همه بیمارستان‌های بزرگ و جنرال دارای بخش‌های اطفال و نوزادان هستند، اما تعداد بیمارستان‌های تخصصی کودکان در کشور کافی نیست؛ البته استراتژی وزارت بهداشت، ارائه تمام خدمات بهداشتی و درمانی مورد نیاز مردم در استان‌های محل سکونت‌شان است تا نقل و انتقال بیماران کاهش یابد.


برای جلوگیری از شیوع سرماخوردگی
و سایر بیماری‌های تنفسی در مدارس
آداب خودمراقبتی را به دانش‌آموزان آموزش دهید
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بر ضرورت آموزش نکات بهداشتی و خودمراقبتی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس تأکید کرد.
دکترمحمدرضا سهرابی گفت: گرچه درحال حاضر در شرایط اضطرار اپیدمی کووید۱۹ نیستیم اما پایان وضعیت اضطراری به‌ معنای پایان کرونا نیست و همچنان خطر ابتلا به کووید و سایر بیماری‌های تنفسی مانند آنفلوانزا وجود دارد؛ بنابراین توجه به پروتکل‌های بهداشتی ضروری است.
سهرابی یکی ازعوامل مهم و مؤثر در شیوع سرماخوردگی و سایر بیماری‌های تنفسی را تجمع افراد در زیر یک سقف عنوان کرد و گفت: برای به حداقل رساندن خطر انتقال بیماری‌های تنفسی شایع، باید تهویه فضاهای سربسته مورد توجه قرار گیرد و در و پنجره‌ها در فواصل معینی باز شوند تا تهویه هوا به خوبی انجام شود.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از مربیان و معلمان خواست برای حفظ سلامت کودکان و نوجوانان توجه به آداب بهداشتی و خودمراقبتی را به دانش‌آموزان بیاموزند.
وی تأکید کرد: کودکان و نوجوانان در سنین مدرسه و مهد کودک باید بیاموزند هنگام عطسه و سرفه به طور صحیح جلوی دهان و بینی خود را بپوشانند و از وسایل شخصی خود استفاده کنند.
سهرابی از والدین و مسئولان مدارس خواست به علائم بیماری‌ها حساس باشند و اگر دانش‌آموز یا کارکنان مدرسه علائمی مانند تب، سرفه و عطسه دارند حتماً در منزل استراحت کنند تا از شیوع بیماری جلوگیری شود.
او با اشاره به ضرورت استفاده از ماسک برای مبتلایان به بیماری‌هایی مانند سرماخوردگی، کرونا، آنفلوانزا و سایر بیماری‌های تنفسی، خاطرنشان کرد: فرد بیمار برای جلوگیری از انتقال ویروس به دیگران حتماً باید از ماسک مناسب به شیوه صحیح استفاده کند.


محموله امدادی هلال احمر
به افغانستان ارسال شد
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از ارسال محموله امدادی به افغانستان خبر داد.
به گزارش مهر، بابک محمودی، رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به اینکه شنبه ۱۵ مهرماه، زمین لرزه‌ای به قدرت ۶.۳ ریشتر، شمال غرب شهر هرات در کشور افغانستان را لرزاند، گفت: به دلیل احساس زمین‌لرزه در استان‌های خراسان رضوی و جنوبی، تیم‌های عملیاتی برای ارزیابی به روستاهای مرزی اعزام شدند که خوشبختانه زمین‌لرزه در ایران بدون خسارت مالی و جانی بوده است.
وی افزود: ۵۰ امدادگر، در قالب ۱۰ تیم عملیاتی از استان‌های خراسان رضوی، جنوبی و شمالی و سازمان امدادونجات به افغانستان اعزام شدند. همچنین محموله امدادی شامل ۵۰۰ دستگاه چادر امدادی، یکهزار تخته موکت، ۴ هزار تخته پتو، ۵۰۰ ست ظروف، ۵۰۰ بسته غذایی ۱۰ روزه به همراه تجهیزات جست‌وجو و نجات، زنده‌یاب و تیم‌های آنست از خراسان رضوی به افغانستان انتقال پیدا کرد.

جستجو
آرشیو تاریخی