صفحات
شماره هشت هزار و دویست و نود و هفت - ۱۷ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و نود و هفت - ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۷

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش خبرداد

اعزام ۱۱ هزار معلم به مدارس تا پایان مهرماه

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش گفت: با برگزاری مرحله تکمیل ظرفیت آزمون استخدامی آموزگاری تا پایان مهرماه، قریب به ۱۱ هزار معلم به مدارس اعزام می‌شوند.
به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، علی فرهادی در ویژه‌برنامه گفت‌وگوی زنده از شبکه شاد اظهارکرد: امسال افزایش تعداد دانش‌آموزان و همچنین تعداد زیاد بازنشستگان و ناترازی در جذب دانشگاه فرهنگیان بی‌سابقه بود که باعث شد با مشکلاتی مواجه شویم اما با همت معلمان توانستیم ساماندهی خوبی انجام دهیم و در حال حاضر کلاس بدون معلم نداریم.
معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع با بیان اینکه امیدواریم نتایج آزمون استخدامی دبیر و هنرآموز تا اوایل آبان اعلام شود، گفت: از ۲۲ هزار ظرفیت در مرحله اول حداقل ۱۴ تا ۱۵ هزار نفر با کسب امتیاز لازم به مدارس اعزام می‌شوند.
فرهادی خاطرنشان کرد: برای آموزگارانی که امسال از طریق ماده ۲۸ دانشگاه فرهنگیان در آزمون استخدامی پذیرفته شده‌اند طبق قانون باید دوره ضمن خدمت مهارت‌های معلمی را برگزار کنیم که این کار انجام خواهد شد. دوره مهارت‌آموزی از اواخر مهرماه توسط دانشگاه فرهنگیان آغاز و مهارت‌های لازم آموزش داده خواهد شد.
معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع تصریح کرد: از طریق کانون‌های ارزیابی، صلاحیت عمومی و تخصصی نومعلمان پذیرفته‌شده ارزیابی شده است و تعداد زیادی از معلمانی که سوابق خدمت در مدارس غیرانتفاعی داشتند در آزمون آموزگاری قبول شده‌اند.
وی با اشاره به اعتراضات فرهنگیان به رتبه‌بندی خاطرنشان کرد: اعتراضات رتبه‌بندی به ۳ دسته تقسیم شده و از حدود ۶۳ هزار نفر که احتمال ارتقای رتبه آنها وجود دارد، رتبه حدود۵۰ هزار نفر در کانون‌های ارزیابی مورد ارزیابی قرار گرفت و تغییر کرد، احکام جدید صادر و در حقوق شهریورماه آنها اِعمال شد. معوقات این همکاران نیز از ابتدای سال پرداخت شد. کار ارزیابی رتبه افراد باقی مانده هم تا یکی دو ماه آینده انجام می‌شود. بنابراین معلمان نگران نباشند، اعتراضات بموقع رسیدگی می‌شود.
معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزیر آموزش و پرورش در خصوص زمان مرحله تکمیل ظرفیت آزمون آموزگاری گفت: دفترچه تکمیل ظرفیت آزمون آموزگاری را بعد از اعلام نتایج اولیه این آزمون، جمع‌بندی کردیم. دفترچه جدید تدوین و تحویل سازمان اداری و استخدامی شد و به سازمان سنجش آموزش کشور ارسال شد.

جستجو
آرشیو تاریخی