بازبینی قطاری که آرمیتا در آن بیهوش شد

واگن مجهز به دوربین نبود

گروه حوادث/ نتیجه بررسی های داخل واگنی که آرمیتا گراوند دختر دانش‌آموز در آن بیهوش شد نشان می‌دهد که این واگن مجهز به دوربین نبوده است.
 ساعت ۷ صبح روز یکشنبه ۹ مهر سال‌جاری، آرمیتا گراوند همراه دو همکلاسی خود برای رفتن به مدرسه سوار قطار مترو در ایستگاه شهدا شد اما به محض ورود به واگن افتاد و بر اثر اصابت سرش به لبه سکو از هوش رفت. پس از انتقال وی به بیمارستان فجر تهران عملیات درمان وی آغاز شد اما این دختر نوجوان همچنان در کما است.
از آنجا که پس ازاین حادثه شایعاتی مبنی بر درگیری وی با حجاب‌بانان مترو مطرح شد و رسانه‌های معاند مدعی شدند در یک درگیری این دختر را هل داده‌اند و سرش به میله قطار اصابت کرده است و سعی داشتند پرونده جدیدی برای اغتشاشات باز کنند اما شاهدان حادثه همگی اظهار داشتند هیچ درگیری رخ نداده و آرمیتا به‌دلیل نامعلومی که شاید افت فشار بوده از هوش رفته است.
 درباره این موضوع تاکنون افراد زیادی صحبت کرده‌اند از پدر و مادرش که ویدیوی کامل ورود آرمیتا به مترو و حضورش را دیده‌اند تا راهبر مترو و دوستانش که هیچ کدام ادعای رسانه‌های معاند را تأیید نکرده‌اند. در پی این حادثه و به‌دنبال انتشار ویدیوهای دوربین‌های مدار بسته از زمان حضور آرمیتا در مترو برخی درخواست نمایش تصاویر ثبت شده توسط دوربین‌های داخل واگن را داشتند که روز گذشته در بازدید خبرنگاران و مسئولان مربوطه از داخل واگن مورد نظر مشخص شد این واگن‌ها مجهز به دوربین نیستند.
به گفته مدیر ارشد خط 4 مترو تهران قطارهای AC نسل قدیمی سری ۱۰۰از( ۱۲۱ تا ۱۵۲) فاقد دوربین و قطارهای سری جدید از ۳۰۰ تا ۵۰۰ مجهز به 2 دوربین مدار بسته در هر واگن است و در بدنه نیز مانیتور تبلیغ پخش زنده دارد.
جستجو
آرشیو تاریخی