رئیس پلیس راهور فراجا خبر داد

صـدور کروکـی الکترونیـک برای کاهش خطا

گروه حوادث/  سردار سید کمال هادیان‌فر در همایش تجلیل از برترین‌های پلیس راهنمایی و رانندگی از پیشنهاد فرمانده فراجا برای ادغام شماره‌های امدادی خبر داد و گفت: سردار رادان، فرمانده کل انتظامی کشور پیشنهاد داده است که تمام شماره‌های امدادی مانند ۱۱۵، ۱۱۰، ۱۲۵ و... ادغام شود تا در زمان بروز حادثه، شهروندان به عوامل امدادی از جمله پلیس راحت‌تر دسترسی داشته باشند.
رئیس پلیس راهور فراجا ادامه داد: در کشور ۸۵ میلیون جمعیت داریم و همه کاربر ترافیک هستند، چراکه برخی راننده، بعضی سرنشین و دیگران عابر پیاده هستند. امروزه ۹۲ درصد از جابه‌جایی‌های داخل کشور از طریق راه‌های زمینی انجام می‌شود و هر دو ایرانی یک وسیله نقلیه زمینی دارند. طرح صدور کروکی الکترونیکی با ۷ هزار تبلت به‌صورت آزمایشی در استان قم اجرا شده است و با داشتن کد ملی راننده می‌توان همه مشخصات راننده و خودرو را در لحظه به‌دست آورد. اگر کروکی‌های تصادفات استاندارد نشود، یا حق مردم پایمال می‌شود یا قانون رعایت نمی‌شود و یا حق سازمان‌ها ضایع می‌شود.
وی در پایان تأکید کرد: طرح کروکی الکترونیکی تا سال آینده در سراسر کشور اجرایی خواهد شد که هم به کاهش میزان خطا در صدور کروکی کمک می‌کند و هم می‌تواند اطلاعات ترافیکی زیادی را در اختیار پلیس و سایر نهادهای ذی‌ربط‌ قرار دهد.
جستجو
آرشیو تاریخی