گزارش و خبر

هفت وزنه‌بردار و یک مدال نقره

مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی بازی‌های آسیایی ‌هانگژو به پایان رسید و تیم هفت نفره ایران تنها به یک مدال نقره آن هم توسط علی داودی بسنده کرد.
آیت شریفی وزنه‌بردار جوان کشورمان که چندی پیش  به علت مصدومیت در رقابت‌های جهانی عربستان از دور مسابقات کنار رفته بود، این بار تنها در حرکت یک‌ضرب به میدان آمد و پس از زدن وزنه ۱۸۵ کیلوگرم و ناکامی در مهار وزنه ۱۹۳ کیلوگرم در حرکت دوم ژ، در حرکت سوم و به هنگام زدن همین وزنه آسیب‌دیدگی‌اش تشدید شد و از دور مسابقات کنار رفت.
علی داودی دیگر نماینده کشورمان در این دسته در حرکت یک‌‌ضرب خود پس از مهار وزنه ۱۹۲ کیلوگرم دو بار مقابل وزنه ۲۰۰ کیلوگرم متوقف شد و این در حالی بود گور میناسیان بحرینی کار خود را با زدن وزنه ۲۰۵ کیلوگرم آغاز کرد و در مرتبه دوم وزنه ۲۱۲ کیلوگرم را نیز بالای سر برد و در حرکت سوم به روی صحنه نیامد.
با آغاز حرکت دوضرب این دسته و انصراف آیت شریفی از شرکت در مسابقات و مسجل شدن مدال برنز وزنه‌بردار ازبکستانی، سه وزنه‌بردار مدعی کسب عناوین اول تا سوم به روی تخته رفتند. گابایف پس از مهار وزنه ۲۲۶ کیلوگرم و زدن وزنه ۲۳۳ کیلوگرم در حرکت دوم، حرکت سوم خود را انجام نداد و با حدنصاب مجموع ۴۲۳ مدال برنز خود را مسجل کرد. آنگاه نوبت به داودی رسید که در اولین حرکت خود وزنه ۲۳۴ کیلوگرم را مهار کند. داودی که با زدن این وزنه، مدال نقره‌اش قطعی شده بود یک بار دیگر به روی تخته رفت ولی از زدن وزنه ۲۴۶ کیلوگرم بازماند و با حدنصاب مجموع ۴۲۶ کیلوگرم به کار خود پایان داد.

 

حکم سنگین کمیته اخلاق
سرخابی‌ها نقره داغ شدند!
کمیته اخلاق سرخابی‌ها را نقره داغ کرد. براساس خبری که دیروز اعلام شد، این کمیته طبق مواد آئین‌نامه اخلاق و مقررات انضباطی فدراسیون فوتبال و آئین‌نامه اخلاق فیفا، باشگاه پرسپولیس را به پرداخت 50 میلیون تومان و رضا درویش مدیرعامل، یحیی گل‌محمدی سرمربی و افشین پیروانی را هرکدام به پرداخت صدمیلیون تومان وجه نقد محکوم کرد که این وجوه پس از واریز در جهت توسعه فوتبال پایه در استان سیستان و بلوچستان و به حساب هیأت فوتبال آن استان واریز خواهد شد. همچنین جریمه اشخاص حقیقی باید از حساب شخصی آنها پرداخت شود. کمیته اخلاق همچنین علی فتح الله‌زاده مدیرعامل اسبق استقلال و سیدحجت کریمی دیگر مدیرعامل سابق آبی‌ها را هر کدام به پرداخت صدمیلیون تومان و بیژن طاهری مدیر سابق تیم فوتبال استقلال و فرشید سمیعی عضو هیأت‌مدیره این باشگاه را هرکدام به پرداخت 50 میلیون تومان وجه نقد محکوم کرد که این وجوه پس از واریز در جهت توسعه فوتبال پایه در استان کردستان و به حساب هیأت فوتبال آن استان اختصاص خواهد یافت. لازم به توضیح است، رأی فوق بلافاصله به محض صدور، اجرا و ارائه درخواست تجدیدنظرخواهی، مانع اجرای حکم یا توقف اجرای آن نخواهد بود. گفتنی است علت این احکام سنگین به صورت رسمی اعلام نشده ولی به نظر می رسد دلیل آنها مصاحبه‌هایی بوده که این افراد در چند وقت گذشته انجام داده بودند. با این حال و طبق این حکم، پرسپولیسی‌ها باید جمعاً 350 میلیون و استقلالی‌های سابق و فعلی هم 300 میلیون پرداخت کنند.


قرار موقت برای حقیقی و طیبی
پس از دیدار استقلال‌ خوزستان و پیکان از هفته هفتم، محمد طیبی بازیکن استقلال خوزستان صحبت‌هایی انجام داد که کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال آن‌را تخلف مبنی بر اظهارات علیه داورمسابقه نامیده و اعلام کرده تا صدور رأی مقتضی، نامبرده از همراهی تیم خود در مسابقات محروم بوده و لازم است ظرف مدت 48 ساعت، دفاعیات خود را به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ارسال کند. رأی صادره ظرف مهلت دو روز پس از ابلاغ، قابل تجدید نظرخواهی در کمیته استیناف است. این رأی پس از دیدار هوادار و فولاد درباره علیرضا حقیقی دروازبان هوادارهم صادر شده و باید دید در نهایت چه رأیی درباره این دو بازیکن صادر خواهد شد.

ساپینتو در قبرس هم محروم شد!
سایت «گازتای یونان» خبر داد ریکاردو ساپینتو سرمربی سابق استقلال و کنونی آپوئل قبرس در بازی با آنورتوسیس با مربی رقیب و داور چهارم درگیری فیزیکی داشت که در پی آن کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال قبرس، این مربی پرتغالی را چهار ماه از حضور در نیمکت آپوئل محروم کرد.  با این ترتیب این مربی جنجالی که در ایران هم با محرومیت‌های مختلفی مواجه شده بود، باز هم با یک حکم سنگین محرومیت مواجه شد!
 

 

جستجو
آرشیو تاریخی