باید نگاه مسئولان در تمام بخش‌ها نسبت به رشته‌های ورزشی تغییر کند‌

هاشمی: در برخی رشته ها شاهکار کردیم

کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان، در خصوص عملکرد کاروان ایران در بازی های آسیایی هانگژو گفت:« در ابتدا از خانواده رسانه که سنگ تمام گذاشتند و کمک کردند، تشکر می‌کنم. حضور رسانه یک فرصت برای جامعه ورزش است و اگر رسانه نباشد این همه افتخارات و تلاش‌های بچه‌ها منعکس نمی‌شود.‌ به سهم خودم از رسانه ملی، رسانه‌های مکتوب، خبرگزاری‌ها و خبرنگاران حاضر در این مسابقات تشکر می کنم.»
او با اشاره به طلایی های کاروان ایران در رقابت های دیروز عنوان کرد:« روز خوب ما بود و چهار مدال طلا (سه طلا در کشتی و یک طلا در شطرنج) به دست آوردیم و یکی از روزهای خوب ما بود و باعث شد رنکینگ ما تا این لحظه تا جایگاه هفتم صعود کند‌.»
وزیر ورزش و جوانان تأکید کرد:« البته کم و کاستی‌هایی در مدال‌آوری وجود داشته و در برخی از رشته‌های ورزشی خیلی خوب بودیم و دور از انتظار ظاهر شدیم. در برخی از رشته‌ها نتوانستیم توقعات مردم را برآورده کنیم و انتظار داشتیم مدال‌های خوش‌رنگ‌تری بگیرند. در برخی از رشته‌ها از قبل مشخص بود که ظرفیت ما همین‌گونه است و هدف حضور بوده به خصوص در برخی از بخش‌ها که مربوط به بانوان بوده است و برخی رشته‌ها مانند سوارکاری نیاز به تقویت دارد.»
هاشمی ادامه داد:« اجازه می‌خواهم ارزیابی دقیق را به بعد از جلسات مشترک با کمیته ملی المپیک بگذاریم. ستاد این بازی‌ها در گذشته تشکیل شده و من مدت محدودی است که مسئولیت پذیرفته‌ام و شاید الان قضاوت زود است. باید حرف‌های فدراسیون‌‌ها را بشنویم اما آنچه حائز اهمیت بود در برخی از رشته‌ها کاری کردیم کارستان و شاهکار بود مانند مدال ژیمناستیک، دوچرخه‌سواری، تنیس روی میز و شطرنج. در سنگ‌نوردی هم مدال طلا داشتیم که ارزشمند بود. این نتایج نشان داد باید روی این رشته‌ها هم تمرکز بیشتری داشته باشیم.»
وزیر ورزش و جوانان یادآور شد: «کمتر از ۱۰ ماه دیگر بازی‌های المپیک را در پیش داریم و کار بسیار سختی خواهیم داشت. رشته‌های مدال‌آور ما در المپیک خیلی محدود هستند. رشته‌هایی مانند کشتی که همواره اعتقاد داشته و داریم جورکش ورزش کشور هستند و باید توجه بیشتری روی آنها برای المپیک داشته باشیم. باید نگاه مسئولان در تمام بخش‌ها نسبت به این رشته‌ها تغییر کند‌. وظیفه ما حمایتی است و فدراسیون‌ها هم وظیفه فنی و آماده‌سازی را دارند.»
او با اشاره به اینکه کم و کاستی‌هایی در بخش‌های مختلف وجود دارد،گفت: «امیدواریم در سال‌های آینده شرایط ما در رشته‌های مختلف بهتر شود. واقعیت این است که علاوه بر تلاشی که ما می‌کنیم کشورهای دیگر هم کار و سرمایه‌گذاری می‌کنند. چه در بخش زیرساختی و چه در بُعد فنی و بنابراین ما باید تلاش خود را بیشتر کنیم تا بتوانیم نتایج بهتری را کسب کنیم.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی