پرسپولیس امروز به مصاف گل‌گهر می‌‌رود

بازی جام دار

حامد جیرودی
خبرنگار

سرخپوشان پایتخت امروز دوباره جشن می‌‌گیرند و جام بالای سر می‌‌برند. پرسپولیس در حالی از ساعت 19:15 و در هفته هفتم لیگ برتر به مصاف گل‌گهر می‌‌رود که به عنوان قهرمان لیگ برتر و جام حذفی فصل گذشته، قهرمان سوپرجام هم شده و قرار است بازیکنان این تیم در پایان این مسابقه، کاپ قهرمانی سوپرجام را هم بالای سر ببرند تا بازی با گل‌گهر، از این جهت برای قرمزها متفاوت باشد. شاگردان یحیی گل‌محمدی در حالی در این مسابقه به میدان می‌‌روند که در آخرین مسابقه‌شان که در لیگ قهرمانان آسیا برابر الدحیل برگزار شد، به یک پیروزی دلچسب و خوب دست پیدا کردند و موفق شدند با یک بازی زیبا، حریف قطری‌شان را با گل امید عالیشاه 1-0 شکست دهند تا نشان دهند بعد از باخت بدی که مقابل النصر داشتند، دوباره به روزهای خوب گذشته بازگشته‌اند.
گل‌محمدی در بازی با الدحیل، از وحید امیری و مهدی ترابی به دلیل آسیــب‌دیـــدگـــی‌ای کـه مـقابل النصر نصیب‌شان شد، استفاده ای نکرد و به نظر نمی‌رسد در بازی با گل‌گهر هم از آنها استفاده کند. ضمن اینکه بنا بر اعلام اوسمار ویرا مربی برزیلی سرخ‌ها، نبیل باهویی مهاجم سوئدی این تیم هم هنوز آمادگی لازم را ندارد و در این بازی غایب است تا احتمالاً پرسپولیس با همان ترکیب بازی با الدحیل به میدان برود، مگر اینکه میلاد سرلک به ترکیب اصلی این تیم اضافه شود.
اما سرخپوشان حالا باید برابر تیمی قرار بگیرند که تا به اینجای لیگ برتر باختی نداشته است. گل‌گهر که در این فصل از مارینوس اوزونیدیس یونانی به عنوان سرمربی روی نیمکت خود بهره می‌‌برد، دو برد و دو تساوی داشته‌ که آخرین آن با تساوی 1-1 برابر ملوان رقم خورد اما نکته‌ای که وجود دارد، این است که آخرین بازی این تیم هفت شهریور بوده و 40 روز از آن می‌‌گذرد و این باعث شده تا سیرجانی‌ها از شرایط مسابقه رسمی دور باشند. این موضوعی است که اوزونیدیس هم به آن اشاره کرده و باید دید تیم او در این شرایط چه عملکردی در ورزشگاه آزادی خواهد داشت. خصوصاً اینکه قرار است هواداران پرسپولیس هم در این بازی حاضر باشند و این کار را برای تیم میهمان سخت‌تر می‌‌کند. نکته دیگر اینکه گل‌گهر تاکنون موفق به شکست پرسپولیس در لیگ برتر نشده است. این دو تیم، تاکنون هشت بار در لیگ برتر با هم بازی کرده‌اند که پنج برد برای قرمزها و سه مساوی حاصل آن بوده است. این دو تیم، دو بار هم در جام حذفی دیدار کرده‌‌اند که یکی فصل گذشته بود که 2-1 به سود پرسپولیس به پایان رسید و دیگری هم در فصل 94-1393 بود که پس از تساوی یک بر یک در وقت‌های قانونی و اضافه، پرسپولیس در ضربات پنالتی 3-2 برنده شد. در بازی‌های این دو تیم که آخرین آن در هفته بیست و نهم لیگ گذشته 4-0 به سود پرسپولیس به پایان رسید، 28 گل رد و بدل شده که سهم تهرانی‌ها 21 گل و سهم سیرجانی‌ها هفت گل بوده است.

 

تعداد تماشاگران زن
در دیدار پرسپولیس و گل‌گهر

پرسپولیس در حالی در ورزشگاه آزادی میزبان گل‌گهر است که با تصمیم شورای تأمین، تماشاگران زن هم می‌توانند با حضور درورزشگاه این دیدار را از نزدیک تماشا کنند. برای این مسابقه قرار است ۳۵ هزار بلیت فروخته شود و طبق پیگیری‌ها قرار است ۲۲۰۰ بلیت هم برای بانوان اختصاص یابد.

 

 

جستجو
آرشیو تاریخی