روی خط هانگژو

رازقیان یک ثانیه تا برنز کم آورد
رکسانا رازقیان قایقران اسلالوم تنها یک ثانیه برای برنز بازی‌های آسیایی کم آورد. در سیزدهمین روز بازی‌های آسیایی هانگژو، رازقیان که به فینال مسابقات آب‌های خروشان صعود کرده بود، با ثبت زمان 131.83 تنها یک ثانیه تا مدال برنز کم آورد  تا در رقابت با قایق‌های ژاپن، چین، چین تایپه، تایلند، قزاقستان و هند چهارم شود.


واترپلو به فینال نرسید
تیم ملی واترپلو از صعود به فینال بازی‌های آسیایی هانگژو بازماند. ملی‌پوشان در نیمه نهایی با شکست 18 11- مقابل سامورایی‌ها راهی دیدار رده بندی شدند تا امروز برای برنز به آب بزنند. تیم ملی واترپلو در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا موفق شده بود بعد از ۴۴ سال مدال برنز کسب کرده و تاریخ‌سازی کند.


پایان کار بسکتبال با رتبه پنجم
تیم ملی بسکتبال ایران در آخرین بازی خود در نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی برای تعیین تیم پنجم مسابقات به مصاف عربستان رفت. در این بازی که با استقبال پرتعداد تماشاگران چینی مواجه شد، هاکان دمیر از نوید رضایی‌فر، میثم میرزایی، ارسلان کاظمی، سجاد مشایخی و متین آقاجان‌پور استفاده کرد. ایران شروع خوبی نداشت و در دقایق آغازین بازی ملی‌پوشان کشورمان بدون امتیاز بودند اما جبران مافات کردند و درنهایت کوارتر اول با نتیجه ۲۱ بر ۱۱ به سود ایران تمام شد. در کوارتر دوم عملکرد خوب ایران در پرتاب‌های سه امتیازی اختلاف امتیازات تیم ملی کشورمان را نسبت به حریف بالا برد. در جریان این کوارتر درگیری بازیکنان دو تیم منجر به استفاده از ویدیو چک شد و درنهایت پنالتی به سود عربستان اعلام شد و نهایتاً نیمه اول با امتیاز ۴۵ بر ۳۱ برای ایران به پایان رسید. در نیمه دوم، دمیر به جوانانی که کمتر بازی به آنها رسیده بود میدان بیشتری داد و شهریان، ترابی و سجاد پذیرفته را در ترکیب قرار داد. ملی‌پوشان ایران در کوارتر سوم هم روند رو به جلوی خود را حفظ کردند و حتی به فاصله ۳۲ امتیازی با حریف رسیدند تا در پایان این کوارتر امتیاز ۷۶ بر ۴۶ به سود ایران ثبت شود. کوارتر چهارم درحالی آغاز شد که ایران از ترکیب دوم خود استفاده کرد تا درنهایت با نتیجه ۹۲ بر ۶۰ به پیروزی برسد و صاحب رتبه پنجم بازی‌ها شود.


کرمی و دهدار دست خالی ماندند
مهدی کرمی و رضا دهدار در پایان دسته ۱۰۹ کیلوگرم رقابت‌های وزنه‌برداری بازی‌های آسیایی هانگژو دست خالی ماندند. مهدی کرمی با حدنصاب مجموع ۳۸۰ کیلوگرم پنجم شد. کرمی که در یکضرب وزنه ۱۷۰ کیلوگرم را مهار کرده بود، در دوضرب پس از دو بار تلاش وزنه ۲۱۰ را بالای سر برد اما در تلاش سوم موفق نشد وزنه ۲۲۲ کیلوگرم را مهار کند‌. کرمی در صورت مهار این وزنه می‌توانست مدال برنز دسته ۱۰۹ کیلوگرم را به دست بیاورد، اما وزنه از دست رفت تا نماینده کشورمان در مکان پنجم بایستد. رضا دهدار هم در حرکت یکضرب ۳ بار وزنه‌های ۱۶۹، ۱۷۰ و ۱۷۵ کیلوگرم را از دست داد و از گردونه رقابت‌ها کنار رفت.


پیرجهان: من بد شانس‌ترین بودم
مهدی پیرجهان دونده ۴۰۰ متر با مانع، با نرسیدن به فینال بازیهای آسیایی، از حسرتش نوشت و غصه‌ای که در دلش مانده است. او با انتشار پستی در صفحه شخصی اینستایش نوشت: «روزهای زیادی سپری کردم، اتفاقات زیادی را پشت سر گذاشتم تا به بازیهای آسیایی برسم. کسی هستم که هیچ حمایت کننده‌ای در هیچ یک از سال‌های حرفه‌ای نداشتم و امسال هم فقط ‌و فقط با ۱۰ میلیون تومان حقوق که یک ماه قبل از بازیهای آسیایی گرفتم و یک جفت کفش به بازی‌ها رسیدم. انتقاد حق شماست… گوش شنوا دارم و قلبی پر از حسرت و درد. کسی که شروع تمریناتش از بهمن ماه بوده و‌۸ ماه به علت ضعف شرایط مالی ۲۰ مسابقه متحمل شده چه بگوید؟ فکر کدام مسابقه باشد؟ من کسی هستم که در رأس این ماده بوده‌ام و تحولش هم به دست خودم انجام شده، خودم بودم و خودم. کسی پشت من نبود، هیچ‌گاه نبود. حسرت پشت حسرت. شما می‌دانید چه بلایی سر من آمده و هنوز سر پا ‌وایستادم؟ آره همانی که شما می‌گید هستم … بدشانس‌ترین این هم هدیه تولد خدا به من…


تیر کمانداران در هانگژو به خطا رفت
پرونده تیروکمان هم با شکست تیم ریکرو مردان در بازی‌های آسیایی بدون مدال بسته شد. بعد از ناکامی کمانداران در روزهای  قبل، تیم ملی ریکرو مردان با ترکیب محمدحسین گلشنی، رضا شبانی و صادق اشرفی هم با شکست مقابل اندونزی در یک چهارم نهایی، کار خود را در هانگژو به پایان رساند. قبل از این هم تیم میکس کامپوند هشتم و تیم ریکرو زنان و کامپوند مردان چهارم شدند.همچنین در رقابت‌های انفرادی هم کمانداران یکی بعد از دیگری از دور رقابت‌ها کنار رفتند. به این ترتیب کارکمانداران هم در بازی‌های آسیایی بدون مدال به پایان رسید تا تیروکمان هم یکی دیگر از رشته‌های ناکام ما در هانگژو باشد.

جستجو
آرشیو تاریخی