برنز ناباورانه دختران کبدی‌باز

نبرد مرگ و زندگی مردان برای دبل طلا مقابل شیر هندی

گروه ورزشی / امروز کبدی ایران و هند در یک جنگ تمام‌عیار برای کسب طلای هانگژو دوئل خواهند کرد. 5 سال قبل همین روزها مردان و زنان گلادیاتور کبدی ایران در فینال بازی‌های آسیایی جاکارتا طلا را از دهان شیر بیرون کشیدند تا با شکست هندی‌ها در هر دو فینال، آنها را به زانو درآورند.
حالا 5 سال از آن روزها می گذرد؛ درحالی که انتظار می رفت تیم ملی کبدی مردان و دختران هردو در هانگژو فینالیست شوند اما دختران خیلی غیرمنتظره 35-24 مقابل چین‌تایپه باختند تا در عین ناباوری رنگ فینال را نبینند.
دختران کبدی‌باز در مقدماتی بازی‌های آسیایی جاکارتا هم مقابل این تیم باخته بودند اما از دست کم گرفتن این تیم درس نگرفتند تا این بار برایشان گران و به قیمت از دست رفتن فینال تمام شود. باختی که حالا سلیمه عبدالله‌بخش مربی تیم ملی بانوان دلیلش را نداشتن بازی‌های تدارکاتی می‌داند: «امیدوارم امکانات بهتری در اختیار داشته باشیم. البته باید از فدراسیون تشکر کنم که امکانات خوبی برای‌مان فراهم کرد. بازی تدارکاتی اصلاً نداشتیم و یک بازی با هند داشتیم که اصلاً تأثیرگذار نبود. بعد از سال ۲۰۱۸ که قهرمان شدیم، هیچ بازی رسمی نداشتیم. ما می گوییم ۱۰ اردو با یک بازی تدارکاتی برابری می‌کند. شاید تنها نقص ما همین بازی تدارکاتی بود.»
 اما خوشبختانه مردان در نیمه نهایی انتقام شکست دختران را از چین‌تایپه گرفتند و با برد 47-24 راهی فینال شدند تا دوباره شاهد نبردی تمام‌عیار از کبدی ایران و هند این دو رقیب سنتی در فینال بازی‌های آسیایی باشیم. هندی‌ها که هنوز زخم ناشی از شکست در فینال جاکارتا التیام نیافته است، برای انتقام پا به این مسابقه می‌گذارند، کبدی‌بازان ما هم برای دفاع از عنوان قهرمانی‌شان آماده بوده و برای دبل طلای خود در بازی‌های آسیایی یک لحظه هم پا پس نخواهند کشید.

 

جستجو
آرشیو تاریخی