جولان گنج‌زاده در هانگژو با طلای نهم

گروه ورزشی/ سجاد گنج‌زاده نهمین طلای کاروان ایران را به نام کاراته سند زد.
در سیزدهمین روز بازی‌های آسیایی این بار نوبت به کاراته رسید تا با یک طلا نتایج ضعیف روز اول را جبران کند.
بعد از حذف بهمن عسگری یکی از شانس‌های مدال طلا و هم چنین مبینا حیدری و آتوسا گلشادنژاد از گردونه رقابت‌های هانگژو، سجاد گنج‌زاده با یک طلا جور نتایج ضعیف قبل را کشید.
او بعد از شکست حریفانی از لائوس، پاکستان و تایلند به فینال راه یافت. درحالی که انتظار می‌رفت فینال المپیک توکیو بین گنج‌زاده و طارق حریف عربستانی‌اش که گربه سیاه او در مسابقات مختلف است برگزار شود، طارق از دور مسابقات حذف شد تا فینال وزن مثبت 84 کیلوگرم بین گنج‌زاده و شادیکانوف از قرقیزستان برگزارشود.
فینالی که در نهایت کاراته کای کشورمان 4-2 پیروزشد تا اولین مدال طلا از تاتامی کاراته هانگژو دشت شود.
گنج‌زاده بعد از کسب طلای بازی‌های آسیایی گفت: «این مدال را به مردم کشورم تقدیم می‌کنم. کسب مدال طلای آسیایی حس خوبی به من می‌دهد و این دومین طلای من در بازی‌های آسیایی بود.»
او هم چنین در بخشی از صحبت هایش به تمایل برای مبارزه مقابل حریف عربستانی در فینال اشاره کرد: «دوست داشتم فینال را با او برگزار کنم اما قسمت نشد.»
هم چنین شهرام هروی سرمربی تیم ملی کاراته بعد از این طلای دلچسب گفت: «امیدوارم مردم با این طلای گنج‌زاده ما را به خاطر نتایج روز گذشته ببخشند. این پیروزی را به هموطنانم تقدیم می‌کنم و امیدوارم به خاطر ناکامی‌های روز گذشته ما را ببخشند. نمایندگان ما که فردا روی تاتامی می‌روند شرایط خوبی دارند و امیدوارم درخشان ظاهر شوند. توکل به خدا می‌کنیم و امیدواریم بچه‌های کاراته تا روز آخر مدال‌آوری کنند.»
در ادامه مسابقات کومیته امروز امیرمهدی‌زاده قهرمان پرافتخار کشورمان، مهدی خدابخش ملی‌پوش وزن منفی 67کیلوگرم و همچنین فاطمه سعادتی نماینده وزن منفی 55 کیلوگرم دختران به روی تاتامی می‌روند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی