صفحات
شماره هشت هزار و دویست و نود و چهار - ۱۳ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و نود و چهار - ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۳

خبر در خبر

ایسنا  احمد دانایی‌نیا، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کاشان گفت: درمانگاه محله سلطان امیراحمد که در اواخر دوره پهلوی دوم ساخته شده در فهرست میراث فرهنگی ثبت نبوده و در زمره بناهای واجد نگهداری و ارزشمند تاریخی تلقی نمی‌شود.

ایسنا  مجتبی ذوالجودی، معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به آلودگی دریای خزر گفت: راهکاری که برای این دریاچه بسته وجود دارد در وهله اول همکاری مشترک پنج کشور حاشیه دریای خزر است که در برنامه اصلی دیپلماسی محیط زیستی سازمان قرار گرفته است.

مهر  یاور عبیری، مدیر جامعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی ایران، از نصب پنل‌های خورشیدی در این اقامتگاه‌ها و درآمدزایی جانبی برای آنها در پی انعقاد تفاهمنامه با وزارت نیرو خبر داد.

ایرنا  علی اصغر شالبافیان، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از انتخاب شهر شوشی جمهوری آذربایجان به‌عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی (اکو) در سال ۲۰۲۶ خبر داد.

ایلنا علیرضا نجیمی، سرپرست دفتر مدیریت زیستگاه‌ها و امور مناطق سازمان حفاظت محیط‌ زیست با تأکید بر اینکه دخالت‌های غیراصولی انسانی بسیار بیشتر از عوامل طبیعی بر تخریب زیستگاه‌های حیات وحش کشورمان در طول دهه‌های اخیر تأثیر گذاشته‌اند، گفت: برای جلوگیری از تشدید معضل جزیره‌ای شدن زیستگاه‌ها به‌دنبال افزایش کمی و کیفی مناطق چهارگانه هستیم، یعنی می‌خواهیم با تصویب شورای عالی حفاظت محیط‌ زیست، مناطق تحت حفاظت سازمان را هم از نظر وسعت ارتقا دهیم و هم با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده به افزایش کیفی حفاظت از جمله استفاده از فناوری‌های نوین و هوشمندسازی بپردازیم.

ایلنا مـصطــفـی فــاطـــمی، مــدیــرکل گــردشگری داخلی گفت: با وجود آنکه غذاهای ایرانی مورد علاقه همگان هستند اما مــا تیم ملــی آشــپزی نداشتیم از این‌رو بر آن شدیم تا این تیم را تشـــکیل دهیم. در حــال حــاضر مســئول تیــم‌هـــای ملی آشپزی انتخاب شده‌اند، سرمربی نیز انتخاب شده است و شاخص‌های هر سرآشپز را احصا کرده‌ایم و در حال شناسایی اعضــــای تیــم ملـــی آشپــــزی ایران هســـتیــم.

تسنیم  مریم جلالی، معاون صنایع دستی وزارت میراث‌ فــــرهنــگــی، گــردشگـــری و صنایع دستی با بیان اینکه صنــایــع دستــی از ادبیــات توسعــه جــا مـــانده است، گفت: در ادبیات توسعه و سیاست‌‌های صادراتی کشور هیچ‌وقت به صنایع دستی به‌عنوان یک مزیت نگاه نشده است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی