صفحات
شماره هشت هزار و دویست و نود و چهار - ۱۳ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و نود و چهار - ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۳

تلاش و همکاری دو وزارتخانه برای جذب گردشگران خارجی

به دنبال لغو روادید

 

زیست‌بوم/وزارت امور خارجه به گفته حسین امیرعبداللهیان، در حال مذاکره برای لغو روادید با کشورهای مختلف است و این موضوع را دنبال می‌کند. لغو روادید با هدف جذب گردشگران کشورهای مختلف انجام می‌گیرد. وزیر امور خارجه می‌گوید: اسامی کشورهای مورد نظر از وزارت میراث‌فرهنگی دریافت شده است. به گفته «عزت الله ضرغامی» وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با دو راه حلِ تسهیل تردد از مرزهای زمینی و لغو یکطرفه روادید به دنبال جذب گردشگر است.
  وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از توافق دو وزارتخانه امورخارجه و میراث فرهنگی خبر می‌دهد و می‌گوید: ما در پنج گروه، کشورها را مشخص کردیم که هر یک از این کشورها، ویژگی خاصی دارند. وزارت خارجه نیز درباره این کشورها توافق کرده است و نخستین گام هم با لغو روادید سفرهای گروهی روسیه برداشته شد.
«علی‌اصغر شالبافیان» معاون گردشگری کشور نیز رویکرد اصلی برای گزینش این کشورها را سیاست‌های خارجی دولت سیزدهم دانسته است که روی توسعه با کشورهای همسایه، مسلمان، حوزه تمدنی و پیمان‌های ملحق‌شده مثل شانگهای و بریکس تأکید دارد.
در قالب این طرح، پیشنهاد ما لغو یکطرفه روادید با ۶۸ کشور بود. با کلیت طرح و تعدادی از این کشورها در جلسات و گفت‌وگو با دستگاه‌ها و نهادهای ذی‌ربط مورد موافقت واقع شده اما نیاز است در کمیسیون‌های مختلف دولت تصویب شود. به گفته او بیش از ۷۰ درصد گردشگران ورودی به ایران از کشورهایی هستند که با آنها لغو روادید شده است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی