اعطای مجوز رایگان هتل آپارتمان به ساختمان‌های مسکونی تبریز

 

تبریز - معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز گفت: برای رونق صنعت گردشگری، شهرداری تبریز به مالکان ساختمان‌های مسکونی مجوز رایگان هتل آپارتمان می‌دهد.
به گزارش ایرنا، «محمد عزتی» با اشاره به اینکه مالکان این ساختمان‌ها برای تبدیل به هتل آپارتمان از پرداخت عوارض معاف می‌شوند، افزود: این اقدام در راستای اجرای دستورالعمل شهرداری برای اعمال تسهیلات در ضوابط و معافیت عوارض در احداث مجموعه‌های گردشگری که در طول سال‌های گذشته در قالب تعرفه عوارض به تصویب شورای اسلامی این شهر رسیده است، انجام می‌شود.
وی اظهار کرد: مالکان ساختمان‌های مسکونی که مطابق تعرفه عوارض محلی ۱۴۰۲، حائز شرایط استفاده از این تسهیلات هستند، می‌توانند نسبت به احداث هتل آپارتمان اقدام کنند.
معاون شهرسازی و معماری شهردار تبــریــز گفــت: ســـاختـــمـان‌هــایی مشمول این تسهیلات می‌شوند که حداقل مساحت عرصه و زیربنای آن به ترتیب کمتر از ۲۵۰ و ۵۵۰ مترمربع نباشد؛ همچنین ساختمان تبدیلی به هتل آپارتمان باید دارای گواهی پایان کار و عدم خلافی به روز از شهرداری باشد.
عـــزتـــی، ادامــــه داد: بـــــرای ساختمان‌های واقع در محدوده محور فرهنگی تاریخی در صورت وجود عدم خلافی و پایان کار، بر اساس ضوابط و مقررات سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با مسئولیت این سازمان نسبت به صدور مجوز هتل آپارتمان اقدام می‌شود.
وی با اشاره به استقبال گسترده سرمایه‌گذاران از ایجاد هتل در سال‌های اخیر، یادآور شد: این اقدام در توسعه صنعت گردشگری و رونق وضعیت اقتصادی شهر نقش بسزایی ایفا می‌کند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی