صفحات
شماره هشت هزار و دویست و نود و یک - ۰۹ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و نود و یک - ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۲۴

فضای مجازی

جشن‌های میلاد پیامبر(ص) در سنندج
محمد صدارت، روحانی جهادی نوشت: رسیدم خونه دیدم تلویزیون داره با پخش زنده از کردستان شادی مردم در میهمانی امت احمد را نشون میده در حالی که یک ساله کوموله‌ها تلاش می‌کنن به دروغ مردم رو عزادار نشون بدن. اهالی رسانه باید خیلی زودتر از این زندگی عادی و روان مردم غیور اون دیار رو به تصویر می‌کشیدن.

میهمانان «بهار» در روزهای آغازین پاییز
عبدالحکیم بهار مروج کتابخوانی، مجموعه عکس‌هایی از کتابخانه «بهار» روستای رمین چابهار منتشر کرده و از حضور میهمانان شناخته شده در این کتابخانه نوشته است: «در حالی که بچه‌ها خود را آماده می‌کردند تا بار دیگر به آغوش مدرسه بازگردند در کتابخانه خود میزبان ستاره اسکندری هنرمند سینما، تئاتر و تلویزیون، خانم برهانی از فعالان اجتماعی و عضو شورای کتاب کودک به همراه محمد دین دشتی کارگردان و هنرمند حیطه سینمای استان و سازنده سریال بلوچی «شاهی و شمبل» شدند. در این دیدار صمیمانه، خانم اسکندری با لباس بلوچی خود را به جمع بچه‌های کتابخوان رمین رسانده بود.» او در ادامه نوشته است: «اول مهر نویسنده مجموعه «تاریخ مستطاب کلاه، تاریخ مستطاب سبیل، تاریخ مستطاب کفش» و زار، مرگامرگی، خانجون‌ها، قمر در عقرب، و... خود را به دوستانش فاطمه و حدیث و معصومه و زهرا و بشرا و ماهکان و سجاد و اندیشه و گل جان و خیلی‌های دیگر رساند و دو روز در کتابخانه رمین و‌ کنار ساحل برایشان کتاب معرفی کرد و قصه‌ها گفت...!» در بخش پایانی این یادداشت آمده است: «چهارشنبه پنجم مهر باز هم بچه‌های کتابخانه رمین میهمان داشتند. این بار «افسانه حق شعار» از فعالان حوزه فرهنگ و ادب هنر و از دوستداران کودک به دیدن آنها آمده بود. خانم حق شعار که دومین سفر خود را در جمع کودکان و نوجوانان تجربه می‌کرد لحظات بسیار زیبایی را برای بچه‌های کتابخوان و فرهنگ دوست این روستا فراهم کرد و در شادی آنها شریک شد.»

خبر پردیس احمدیه از فیلم تازه سعید سهیلی
پردیس احمدیه اولین تصویر از تازه‌ترین ساخته سعید سهیلی را به اشتراک گذاشته و از پایان فیلمبرداری این اثر که فیلمی کمدی عاشقانه است خبر داده. طبق اطلاعات ارائه شده در این پست، ساعد سهیلی و پردیس احمدیه زوج اصلی «پول و پارتی» شانزدهمین ساخته سعید سهیلی هستند. «پول و پارتی» نخستین تجربه تهیه‌کنندگی سینا مهراد در عرصه سینماست که پیش از این در فیلم‌ها و سریال‌های پرمخاطبی چون «پدر»، «آقازاده»، «شادروان»، «ژن خوک» و … به عنوان بازیگر حضور داشته است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی