صفحات
شماره هشت هزار و دویست و هشتاد و نه - ۰۶ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و هشتاد و نه - ۰۶ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۶

مـــرور

وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد
تأمین معلم برای همه کلاس‌ها
تا نیمه مهرماه
وزیر آموزش و پرورش گفت: چون تمام ظرفیت آزمون استخدامی کامل نشد، متأسفانه تعدادی از کلاس‌های درس بدون معلم مانده است که تا نیمه‌ مهرماه برای آنها معلم تأمین می‌شود.
به گزارش مهر، رضا‌مراد صحرایی روز چهارشنبه در حاشیه یادواره شهدای دانش‌آموز در پاسخ به این سؤال که چه تعداد از کلاس‌های درس بدون معلم است، گفت: آمار دقیقی در دست نیست، تعداد خیلی کم است و به تعداد ظرفیت باقی‌مانده آزمون استخدامی است. چون تمام ظرفیت آزمون استخدامی کامل نشد، متأسفانه تعدادی از کلاس‌های درس بدون معلم مانده است که تا نیمه‌ مهرماه برای آنها معلم تأمین می‌شود. صحرایی درباره برقراری عدالت آموزشی در مدارس کشور گفت: عدالت آموزشی محور همه برنامه‌های آموزش و پرورش است. ساختن فضای آموزشی با‌کیفیت در سراسر کشور، تأمین معلم باکیفیت، تهیه نوشت‌افزار برای دانش‌آموزان مناطق محروم، اعطای کتب درسی رایگان یا توزیع کتاب درسی با ۸۵ درصد تخفیف در برخی مناطق کشور از جمله اقدامات در زمینه تحقق عدالت آموزشی است. وزیر آموزش و پرورش گفت: مصوبه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی برای برگزاری کنکور سال ۱۴۰۳ ملاک عمل خواهد بود.
 
دبیرخانه‌ای برای پویش مهر ایجاد می‌شود
وی درباره پویش مهر نیز توضیح داد: امسال رئیس‌جمهور پرسش مهر را به پویش مهر تبدیل کرد که یک جریان پیوسته باشد. دبیرخانه‌ای در وزارت آموزش و پرورش با همکاری همه نهادها ایجاد می‌شود تا دانش‌آموزان با مشورت خانواده‌هایشان، پیشرفت‌های محله، منطقه، استان و کشور را به تصویر بکشند که بزودی برنامه‌های آن را اعلام می‌کنیم.
 

معاینه فنی موتورسیکلت‌ها
اجباری شد
معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ از الزامی شدن معاینه فنی برای موتورسیکلت‌ها خبر داد و گفت: باید الزامات تشویقی برقرار شود تا راکبین موتورسیکلت کارت معاینه فنی دریافت کنند.
به گزارش ایرنا، سرهنگ محمد رازقی اظهار داشت: بیش از ۲ میلیون برگ جریمه از ابتدای سال‌جاری برای خودروهایی که نسبت به قانون معاینه فنی بی‌تفاوت هستند، صادر شده است.
وی افزود: در نیمه نخست سال، آلودگی هوای تهران چندان نیست و توجه زیادی به آن نمی‌شود اما در نیمه دوم سال چون تعطیلی مدارس و مراکز آموزشی را در پی دارد به آن توجه می‌شود و مشکلات زیادی را به وجود می‌آورد.


چند دستگاه پرتابل معاینه فنی
راه‌اندازی می‌شود
انجام معاینه فنی خودرو، دم در خانه
مدیرعامل ستاد مراکز معاینه فنی خودروهای شهر تهران از آغاز به کار معاینه فنی از مقابل منازل خبر داد و گفت: امسال با اضافه شدن هشت خط، تعداد خطوط ارائه خدمات سیار به ۱۵ خط رسید.
به گزارش ایرنا، شادی مالکی اظهارداشت: در ۶ ماهه دوم امسال پرتابل‌های معاینه فنی در منازل راه‌اندازی می‌شود. وی ادامه داد: این اقدام برای نخستین بار انجام می‌شود و به همین جهت ما با کارخانجات سازنده وارد مذاکره شدیم تا در ۶ ماهه دوم امسال شاهد فعالیت یک تا 2 دستگاه پرتابل معاینه فنی از مقابل منازل باشیم.
مالکی در خصوص تعرفه پرتابل‌های معاینه فنی در منازل گفت: براساس برنامه‌ریزی انجام شده این پرتابل‌ها به صورت کوتاه مدت در برج‌های مسکونی واحدهای متمرکز و ارگان‌های دولتی استقرار پیدا می‌کنند. تعرفه آنها نیز مشخص است به طوری که در حال حاضر تعرفه معاینه فنی خودروهای سبک ۹۲ هزار تومان و خودروهای سنگین ۱۱۹ هزار تومان محاسبه می‌شود.
 

تست گرم موفق ۲ خط «متروباس» در پایتخت
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با اشاره به موفقیت‌آمیز بودن تست گرم دو دستگاه متروباس درباره علت عدم استفاده از متروباس در سال‌های گذشته، گفت: چهار دستگاه متروباس در اتوبوسرانی داریم که به دلیل نواقص فنی متعدد در پنج سال گذشته هیچ سرویسی نداده‌اند.
مهدی علیزاده در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه باید از تمام ظرفیت و توان اتوبوسرانی برای خدمات‌رسانی استفاده شود، گفت: بعد از پنج سال توقف از ابتدای هفته جاری یک دستگاه متروباس را در خط دو (پایانه خاوران - پایانه آزادی) به صورت آزمایشی و تست گرم فعال کردیم.
وی با اشاره به اینکه دلیل توقف این اتوبوس در تست گرم وقفه پنج ساله و نقص فنی متعدد بوده است، ادامه داد: دومین دستگاه متروباس نیز به همت همکاران در اتوبوسرانی در خط دو فعال شده که ان‌شاءالله دو دستگاه متروباس باقی مانده هم تا پایان مهر ماه به چرخه خدمات‌رسانی اضافه خواهند شد. علیزاده با بیان اینکه این اتوبوس‌ها دارای ۲۵ متر طول بوده و هیبریدی هستند و در هر سرویس با احتساب ظرفیت ایستاده بالغ بر ۲۰۰ نفر را جابه‌جا می‌کنند، گفت: با رفع نواقص این اتوبوس‌ها، از ظرفیت خوب آنها در خطوط استفاده خواهیم کرد.

جستجو
آرشیو تاریخی