صفحات
شماره هشت هزار و دویست و هشتاد و نه - ۰۶ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و هشتاد و نه - ۰۶ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۶

رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران عنوان کرد

تلاش مدیریت شهری برای تبدیل «تراموا» به مد ماندگار در شبکه حمل‌ونقل پایتخت

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه در تلاشیم تراموا به یک مد ماندگار در شبکه حمل‌ونقل پایتخت تبدیل شود، گفت: اگر شورا در زمینه احداث تراموا قانع شود، می‌تواند کمک کند.
میثم مظفر در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح روند ساخت «تراموا» در تهران و محل ۳ خط پیشنهادی برای احداث تراموا اظهار کرد: این ۳ خط بر اساس مطالعات انجام شده، پیشینه بیش از ۱۵ سال دارد و برای تراموا قابل بررسی است. خط اول مسیر لویزان تا جنت‌آباد، خط دوم پایانه شرق تا تهرانسر و خط سوم از دانشگاه علوم تحقیقات تا خاوران پیشنهاد شده است و اعضا در جلسه شورا خواستار تحویل جزئیات و اطلاعات طرح «تراموا» برای بررسی توسط خودشان و مشاورین تخصصی شدند.
وی افزود: مدهای فعلی حمل‌و‌نقلی شهر تهران پاسخگوی نیاز ۱۷ کریدور پرتقاضای شهر تهران نیست. بر اساس استانداردهای جهانی، باید در بازه‌های زمانی مختلف برای تقاضای سفر، از مدهای مختلف حمل‌ونقلی استفاده شود. لذا مقرر است ترن‌ها، اتوبوس‌ها و تراموا برای ظرفیت جابه‌جایی ۱۰ الی ۱۲ هزار مسافر مورد بهره‌برداری قرار گیرد.
عضو شورای شهر تهران در تشریح جزئیات جلسه اعضای شورای شهر با مهندسین مشاور حوزه حمل‌و‌نقل پایتخت نیز گفت: در طرح بازنگری جامع حمل‌ونقل و ترافیک شهر تهران موضوع تکمیل پوشش حمل‌و‌نقل ریلی، توجه به سیستم‌های یکپارچه حمل‌و‌نقلی و تکمیل شبکه معابر مدنظر قرار دارد که در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران تأکید کرد: اطلاعات مربوط به مدهای حمل‌ونقل از جمله تراموا، برآیند تحقیقات ۳ گروه مشاور خبره حمل‌و‌نقلی تهران بود که در جلسه با اعضای شورای شهر تهران ارائه شد.
مظفر ادامه داد: اعضای شورا دو نگرانی عمده در خصوص اجرای طرح «تراموا» در پایتخت دارند؛ یکی بحث آلودگی‌های بصری و ایجاد عارضه‌های بصری است که اگر دغدغه به‌هم ریختن منظره شهر حل شود، این طرح قابلیت بررسی بیشتری دارد. نکته دوم این است که تراموا چه خلأیی را پوشش می‌دهد. قطعاً در نقاطی مانند منطقه ۲۲ و سایر نقاطی که مدهای حمل‌و‌نقلی عمومی وجود ندارد، «تراموا» به جبران خلأ و فقدان شبکه حمل‌ونقل کمک می‌کند. طبق نظرات کارشناسان، این مناطق توسط مسیر تراموا پوشش داده می‌شوند و بعضی دیگر نیز توسط شبکه اتوبوسرانی و تاکسیرانی بویژه ون‌ها به‌عنوان مکمل به شبکه حمل‌ونقل متصل خواهند شد.
وی تأکید کرد: در مجموع تبادل‌نظر خوبی در راستای همفکری، کار پژوهشی و بررسی در زمینه «تراموا» آغاز شده است.

جستجو
آرشیو تاریخی